To będzie pierwszy luksusowy lodołamacz. Statek zabierze 270 pasażerów w mroźny rejs

To będzie pierwszy luksusowy lodołamacz. Statek zabierze 270 pasażerów w mroźny rejs

To będzie pierwszy luksusowy lodołamacz. Statek zabierze 270 pasażerów w mroźny rejs
Źródło zdjęć: © Ponant
Arkadiusz Stando
16.10.2018 13:04, aktualizacja: 16.10.2018 13:49

"Dżentelmen biegunów", oficjalnie "Le Commandant Charcot", to luksusowy statek wycieczkowy o innowacyjnym napędzie hybrydowym. 140-metrowy kolos ma bez problemu przepłynąć przez lodowate wody podbiegunowe.

"Le Commandant Charcot" będzie pierwszym na świecie luksusowym wycieczkowcem podbiegunowym. Nie jest co prawda pierwszym lodołamaczem oferującym wycieczki po Oceanie Arktycznym. Jednym z nich, zarazem jednym z aktualnie największych jest rosyjski 50 Let Pobedy. Jego właściciele oferują 14-dniowe rejsy podbiegunowe, a stawki zaczynają się od ok. 28 tys. dolarów.

Nowoczesny, luksusowy "dżentelmen biegunów" został zaprojektowany przez francuską firmę Campagnie du Ponant. W czerwcu bieżącego roku firma zamówiła dwa takie statki od norweskiej stoczni Vard. To nie pierwszy projekt współpracy Francuzów z Norwegami. W 2016 roku w Vard podpisano kontrakt na budowę czterech luksusowych statków dedykowanych na rejony tropikalne.

Obraz
© Pontant

Pierwszy na świecie polarny wycieczkowiec będzie wyposażony w silnik hybrydowy. Główny napęd ma wykorzystywać LNG, natomiast dodatkowy wykorzysta energię elektryczną. Stocznia Vard podaje, że statek zostanie wyposażony w wysokiej pojemności akumulatory, oraz zbiornik kriogeniczny na LNG. Łączny koszt budowy (wraz z silnikiem) ma wynieść około 2,7 miliarda koron norweskich, czyli blisko 1,2 mld złotych. Francuzi liczą, że statek wypłynie ze stoczni już w 2021 roku.

Na pokładzie luksusowego lodołamacza będą mieścić się dwa helikoptery. Pozwolą pasażerom na krótki przelot nad arktycznym lodem.

Obraz
© Pontant

Luksusowy "dżentelmen biegunów" będzie mierzyć 150 m długości i 28 m szerokości. Wyporność lodołamacza ma wynosić 30 tys. ton, a na jego pokładzie ma zmieścić się 270 pasażerów, rozdysponowanych w dwuosobowych kabinach. Dodatkowo, na statku znajdzie się aż 180 osób załogi i personelu. Cena potencjalnego rejsu nie została jeszcze określona, ale z pewnością tanio nie będzie. Wstępne zapisy otwarto 6 września, natomiast sprzedaż biletów rozpocznie się 11 kwietnia 2019 roku.

Jakim typem gracza jesteś? Preferujesz klasyczne produkcje dla jednego gracza czy uważnie śledzisz esport? Wypełnij nasz quiz!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)