Ten rodzaj reklamy angażuje najbardziej. Też jej ulegacie?

Ten rodzaj reklamy angażuje najbardziej. Też jej ulegacie?

Źródło zdjęć: © materiały partnera
29.08.2022 14:04, aktualizacja: 30.08.2022 11:25

Ponad połowa populacji korzysta już z mediów społecznościowych. Wśród najpopularniejszych serwisów znajdują się Facebook oraz YouTube, a publikowane w nich materiały wideo są uważane przez marketerów za jedne z najbardziej angażujących. Jak czytamy w najnowszym ebooku marketingowego portalu Interaktywnie.com, treści wizualne są 40 razy częściej udostępniane przez użytkowników niż materiały tradycyjne, oparte na tekście i grafice.

Cały ebook za darmo i bez rejestracji pobierzecie tutaj:

Jak czytamy w raporcie, spośród 5 mld społeczności internautów, z social mediów korzysta 4,65 mld osób. Oznacza to, że wskaźnik penetracji rynku tego rodzaju portali wśród osób korzystających z internetu to aż 93 procent. Biorąc natomiast pod uwagę całą populację, jest to 58,4 procent. 

Skuteczność wideo w social mediach

Badając poszczególne rodzaje treści stosowanych w social mediach, warto zwrócić uwagę na wideo. Według Interaktywnie.com treści wizualne są 40 razy częściej udostępniane przez użytkowników. Treści wideo często zachęcają do zakupów - dla 97 procent użytkowników mediów społecznościowych, korzystanie z zakupów online jest czymś obowiązkowym.

Warto dodać, że użytkownicy oczekują od firm przejrzystości przekazu w social mediach, czemu pomagają materiały wideo - 67 procent konsumentów uważa ten rodzaj treści za najbardziej przejrzysty. Dodatkowo 47 procent jest zdania, że media społecznościowe są dobrym miejscem do wypowiedzenia swoich poglądów. Z kolei 40 procent przyznaje, że współpraca firmy z organizacją non-profit, pozwala lepiej pokazać stanowisko firmy.

Ile czasu poświęcamy na oglądanie wideo?

W ebooku Interaktywnie.com czytamy, że użytkownicy średnio 95 minut dziennie spędzają na TikToku, odwiedzając go łącznie osiem razy w ciągu doby. Do tego społeczność tego chińskiego serwisu społecznościowego jest wyjątkowo aktywna - aż 83 procent użytkowników stworzyło przynajmniej jeden film.

W przypadku serwisu YouTube, dziennie na oglądanie wideo przeznaczamy 17 minut i 31 sekund. Według danych Google, głównym motywatorem dla oglądania wideo w tym serwisie jest relaks i rozrywka.

Nieco dłużej aktywni są użytkownicy Instagrama, w przypadku których średni czas korzystania z portalu to 28 minut - dziennie 100 mln użytkowników ogląda wideo na Instagramie, a 4,2 mld postów jest codziennie polubianych. Instagrama przebija jednak Facebook, w którym dziennie użytkownicy spędzają 33 minuty.

Cały ebook znajduje się tutaj:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie