Większa konkurencja w segmencie telewizorów LED przyczyni się do spadków cen odbiorników. Już w przyszłym roku telewizory LED będzie można kupić o 10-15 % taniej niż obecnie
Do tej pory sprzedaż odbiorników telewizyjnych z podświetleniem LED rozpoczęło na polskim rynku trzech producentów: Sharp, LG i Samsung. Na razie jednak urządzenia te przegrywają batalię o klienta z telewizorami LCD - trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę różnice w cenie urządzeń wykonanych w obu technologiach, wynoszących kilkaset a nawet kilka tysięcy złotych. Różnice widać wyraźnie, przeszukując bazy internetowych porównywarek cen czy sklepów ze sprzętem RTV/AGD.
Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, w 201. r. na rynku telewizorów LED zapanuje ożywienie. Przyczynią się do niego producenci odbiorników - do wspomnianej trójki koncernów dołączą kolejne firmy. Większa konkurencja oznacza zaś spadek cen. Telewizory z podświetleniem LED, które obecnie są droższe od LCD o ok. 20 - 30 % potanieją tak, że owa różnica zmniejszy się o połowę. Za "LED-a" zapłacimy więc tylko 10-15 % więcej niż za LCD.
Dodatkową zachętą dla kupujących ma być lepsza jakość obrazu oferowanego przez te telewizory oraz zwiększona energooszczędność. Telewizory LED jako jedyne znajdą się w klasie energetycznej A+, oznaczającej pobór prądu urządzeń elektronicznych - oznaczenia takie mają obowiązywać od 201. r. również dla odbiorników tv.
Za rok co piąty sprzedawany w Polsce telewizor będzie wykonany w technologii LED - oceniają cytowani przez Dziennik eksperci.
Z szacunków firmy analitycznej DisplaySearch wynika, że w przyszłym roku telewizory podświetlane diodami LED będą stanowić aż 45 procent rynku sprzedawanych w Europie odbiorników.