Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka

Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka

Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka
Źródło zdjęć: © WP.PL
07.01.2014 10:00, aktualizacja: 07.01.2014 12:48

Polska jest w pierwszej trójce europejskich rynków pod względem
popularności tzw. telewizorów Smart TV. Kupujemy je chętniej niż Niemcy czy Brytyjczycy, ale wciąż
nie potrafimy z nich korzystać - pisze "Rzeczpospolita".

Już nawet 3. proc. odbiorników w Polsce to właśnie ekrany oferujące stały dostęp do internetu, zintegrowaną usługę VOD (filmy na żądanie), a także możliwość instalowania aplikacji i korzystania z portali społecznościowych i e-komunikatorów - szacuje niemiecka firma Concerta.

W Europie wyprzedzają nas pod tym względem tylko Francuzi (42 proc.) i Turcy (40 proc.). Ale niewykluczone, że w parę lat ich przegonimy. - _ Sprzedaż takich telewizorów w Polsce cały czas mocno rośnie. Procentowo kupujemy ich więcej niż Francuzi _- wylicza Marek Maciejewski, dyrektor produktu na Europę w koncernie TCL.

Ale jesteśmy w ogonie Europy, jeśli chodzi o korzystanie z sieci i innych dodatkowych funkcji w Smart TV. Szacuje się, że te możliwości wykorzystuje ledwie ok. 1. proc. polskich użytkowników i według badań firmy Concerta znacznie wyprzedzają nas pod tym względem Brytyjczycy (86 proc.), Francuzi (79 proc.), Holendrzy (76 proc.), czy Turcy (73 proc.).

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (170)