Telewizor nie przegrywa z komputerem walki o uwagę najmłodszych
Około 80 proc. amerykańskich dzieci w wieku do pięciu lat korzysta z internetu przynajmniej raz w tygodniu. Nie odciąga ich to jednak od oglądania telewizji - wynika z raportu organizacji non-profit SesameWorkshop i centrum badawczego Joan Ganz Cooney
Choć internet kusi najmłodszych coraz to nowszymi atrakcjami, 4. proc. czasu poświęcanego przez dzieci w wieku przedszkolnym na różnego rodzaju środki przekazu przypada telewizji. To więcej niż w ciągu ostatnich ośmiu lat - wykazała analiza siedmiu badań dotyczących korzystania z mediów przez dzieci.
Z danych wynika, że w grupie wiekowej do trzech lat 6. proc. maluchów korzysta z internetu co najmniej raz w tygodniu, głównie oglądając w sieci kreskówki i programy dla dzieci.
Okazuje się jednak, że młodzi Amerykanie wciąż czytają książki. 9. proc. badanych w wieku od pięciu do dziewięciu lat poświęcało na to zajęcie nie mniej niż godzinę dziennie.
Z raportu w ramach międzynarodowego projektu EU Kids Online wynika, że w Polsce przeciętny wiek pierwszego logowania do sieci to 9 lat, przy czym dzieci częściej łączą się z internetem bez kontroli rodzicielskiej (52 proc. podczas gdy średnia w Europie wynosi 34 proc.).