Tego typu reklamy są najpopularniejsze w internecie. Sprawdź

Strona głównaTego typu reklamy są najpopularniejsze w internecie. Sprawdź
20.12.2021 14:05
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Informacja prasowa: Interaktytwnie.com

Reklama graficzna, wideo i SEM to najpopularniejsze typy reklamy internetowej - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com. W 2022 roku trend ten się utrzyma, a dodatkowo na popularności zyskają serwisy social media jako miejsce lokowania budżetów reklamowych.

Cały ebook z raportem redakcji Interaktytwnie.com w pdf można pobrać za darmo tutaj

Na reklamę online w Polsce w pierwszej połowie 2021 roku wydano 2,09 mld zł. Ponad połowę tej sumy przeznaczono na reklamę display, ponad jedną czwartą stanowiła reklama w wyszukiwarkach, natomiast jedną piątą reklama wideo.

Rynek reklamy online rozwija się tak dynamicznie, że w badanym okresie był on więcej warty niż wieloletni lider zestawienia, czyli reklama telewizyjna. W pierwszej połowie 2021 roku reklama online stanowiła 43,4 procent całego rynku reklamowego w Polsce, w porównaniu do 43 procent, jakie wypracowała telewizja. Daleko z tyłu zestawienia znalazła się natomiast reklama w radiu, reklama outdoor, a także reklama w magazynach drukowanych oraz kinach.

Mobile i desktop

31,8 procent udziału w rynku reklamy online mają urządzenia mobilne (w tym smartfony i tablety).

Już w 2020 roku, na świecie było 3,5 miliarda użytkowników smartfonów, co ma niebagatelne znaczenie dla marketerów. W związku z tym, aby walczyć o tę grupę klientów należy nie tylko zadbać o responsywną stronę internetową, ale także o odpowiednio dostosowane do użytkowników smartfonów reklamy. Statista podaje, że dla tego typu urządzeń najbardziej popularną przeglądarką internetową jest Chrome.

Jeżeli natomiast spojrzymy na dane Gemius, okaże się, że internauci do robienia zakupów online w równym stopniu korzystają ze smartfonów, co z laptopów. Odsetek ten wynosi odpowiednio 76 i 78 procent.

Reklama display wciąż bardzo popularna

Wartość reklamy display w USA wzrośnie w 2021 roku do blisko 100 mld dolarów, wobec 66,74 mld dolarów w 2020 roku i 81,58 mld dolarów w 2021 roku. Badanie potwierdza również podobny trend w Europie.

Wagę tego typu reklam potwierdzają dane Hubspot. Według nich 68 procent marketerów jest zdania, że płatne reklamy display są ważne lub bardzo ważne.

Jak zatem będą w 2023 roku wyglądać reklamy online. Jak podaje Creatopy, w skali globalnej w 2021 roku 54 procent projektów stanowiły reklamy animowane, a w 2022 roku ich trend wzrostowy będzie kontynuowany.

Wśród najpopularniejszych formatów reklam display jest prostokąt o rozdzielczości 336 px na 280 px. Z kolei najbardziej powszechnym kolorem tła takiego banera pozostaje czarny, biały oraz niebieski.

Cały raport w pdf można pobrać za darmo tutaj

Informacja prasowa: Interaktytwnie.com
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie