Team Up i Mobility Champ zwyciężyły w polskiej odsłonie konkursu Sanoma Learning Lab

Team Up i Mobility Champ zwyciężyły w polskiej odsłonie konkursu Sanoma Learning Lab

Team Up i Mobility Champ zwyciężyły w polskiej odsłonie konkursu Sanoma Learning Lab
Źródło zdjęć: © Agata Czopek
26.11.2014 14:22

Aplikacja na interaktywną tablicę dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej uatrakcyjniającą lekcje oraz portal dla studentów wyjeżdżających np. studiować za granicą wygrały polską odsłonę konkursu na innowacje w edukacji Sanoma Learning Lab. Oba projekty będą reprezentowały Polskę podczas finałowego webinarium, gdzie zmierzą się ze zwycięskimi projektami z Belgii, Finlandii, Holandii i Szwecji.

Program Sanoma Learning Lab adresowany jest do nauczycieli i studentów, których idee mogą przyczynić się do wzrostu efektywności kształcenia. Polscy uczestnicy zaprezentowali aż 5. różnorodnych projektów edukacyjnych, zwiększających wyniki i skuteczność nauczania.

W polskiej odsłonie konkursu wybrano dwa najlepsze projekty. Pierwszy z nich to Team Up –. aplikacja na tablicę interaktywną dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do wykorzystania podczas lekcji.

–. Dzieciom w młodszym wieku szkolnym trudno się skoncentrować na zadaniu dłużej niż 15 minut, potrzebują też więcej ruchu niż starsi koledzy. Nauczyciele dla urozmaicenia zajęć i pobudzenia koncentracji stosują śródlekcyjne ćwiczenia ruchowe lub relaksacyjne – mówi Aleksandra Gibała, pomysłodawca aplikacji i starszy redaktor merytoryczny Young Digital Planet.

Aplikacja Team Up to baza gotowych do przeprowadzenia ćwiczeń i zabaw. Poza atrakcyjną formą graficzną i różnorodnością pomysłów, wielką zaletą aplikacji jest możliwość wyboru indywidualnych ustawień. W niektórych zabawach ruchowych uczniowie zobaczą na tablicy własne postaci, a aplikacja wybierze zadania dla poszczególnych uczniów pod kątem roli, którą najczęściej pełnią w grupie. Team Up ma na celu poprawienie relacji w grupie poprzez włączenie do zabawy wycofanych lub mniej akceptowanych uczniów w klasie, a także przede wszystkim wzrost koncentracji uwagi uczniów podczas lekcji oraz zbudowanie przyjemnej i sprzyjającej nauce atmosfery. Twórcy programu chcą, by aplikacja sprawiła dzieciom wiele radości i wspomogła nauczycieli w codziennej pracy. Zwycięski zespół tworzą również Małgorzata Wrona (nauczycielka języka angielskiego z Włocławka) oraz Michał Tomaszewski (student informatyki z Warszawy).

Drugim zwycięskim projektem został portal z narzędziem edukacyjnym Mobility Champ, które ma pomóc użytkownikowi w adaptacji do innej, obcej kultury. Nowe narzędzie edukacyjne skierowane jest do uczniów, studentów, profesjonalistów, ale też zwykłych ludzi, którzy z jakiegoś powodu muszą zmienić miejsce zamieszkania i przeprowadzić się poza granicę rodzinnego kraju.

–. W dobie globalizacji i kurczącego się świata takie sytuacje zdarzają się coraz częściej. Adaptacja do nowego środowiska, nowej kultury, pełnej niezrozumiałych na pierwszy rzut oka zasad i zwyczajów, rzadko kiedy przebiega gładko i sprawnie – mówią Przemysław Ogrodowczyk i Agnieszka Jelonek-Krupińska – pomysłodawcy i twórcy projektu Mobility Champ. – Przygotowując się do pobytu w obcym kraju zazwyczaj ograniczamy się do zaznajomienia z jego językiem, zdecydowanie zaniedbując jego kulturę i tradycję, co nierzadko może prowadzić do bardzo przykrych przygód.

MobilityChamp to multimedialny kurs online, składający się z testów, tekstów, filmów i webinariów. Praca nad zadaniami może mieć charakter indywidualny lub grupowy. Współpracę trzeba będzie nawiązywać z użytkownikami pochodzącymi z różnych krajów, co już na starcie pozwoli produktowi stać się narzędziem wielopłaszczyznowym. Nie tylko sam kurs, ale cały proces nauczania będzie otwierał umysł na nowe kultury, religie i sposoby spojrzenia na świat.

W polskiej odsłonie Sanoma Learning Lab, która oficjalnie rozpoczęła się 3 października 201. roku w Gdańsku, bierze udział 20 nauczycieli, 10 studentów oraz 20 pracowników firmy Young Digital Planet i wydawnictwa Nowa Era.

Przez sześć tygodni uczestnicy programu realizowali kilka etapów, podczas których stopniowo rozwijali swoje pomysły. Podczas pięciu webinariów członkowie programu mogli skonsultować swoje rozwiązania z międzynarodowymi ekspertami i innymi uczestnikami, a także skonfrontować je z przyszłymi użytkownikami swoich produktów. Natomiast w trakcie domowych zadań uczestnicy dopracowywali i modyfikowali swoje projekty według wskazówek specjalistów.

  1. grudnia 2014 r., podczas finałowego webinarium, z dziesięciu projektów zostanie wybranych pięć najlepszych pomysłów. Prototypy wygranych koncepcji będą przygotowywane podczas Bootcampu, który odbędzie się pomiędzy 15 a 18 grudnia. Wszystkie projekty mogą być skomercjalizowane, a na najciekawsze pomysły czekają nagrody po 10 000 euro. Sanoma Learning Lab pokrywa koszty wyjazdu do Warszawy, a uczestnikom Bootcampu zapewnione są noclegi, transport i wyżywienie w Amsterdamie.

Więcej informacji na temat międzynarodowego programu Sanoma Learning Lab znaleźć można na stronie http://sanomalearninglab.com/

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)