Szczątki miniaturowego T-rexa znalezione w Brazylii. Naukowcy odkryli nowy gatunek

Szczątki miniaturowego T‑rexa znalezione w Brazylii. Naukowcy odkryli nowy gatunek

Źródło zdjęć: © Youtube.com
29.06.2019 06:27

Podczas prac archeologicznych prowadzonych w Brazylii odkryto szczątki nieznanego dotąd gatunku dinozaura. Mający zaledwie 1,5 m szkielet przypomina miniaturowego tyranozaura i pochodzi sprzed 90 mln lat. Naukowcy potwierdzają, że to "kuzyn" T-rexa.

Skamieniałe szczątki odkryto na Cruzeiro w gminie Oeste w stanie Parana. Do tej pory udało się ustalić, że znalezione szczątki należały do nieznanego dotąd gatunku drapieżcy, któremu nadano nazwę Vespersaurus paranaensis.

Tutaj możecie obejrzeć wizualizację, jak wyglądał dinozaur i film z wykopalisk

Tereny, na których odkryte zostały skamieliny, niegdyś były pustynią. Szczątki dinozaura wskazują, że Vespersaurus był dobrze przystosowany do takiego klimatu. Mięsożerny dinozaur żyjący na pustyni używał przerażających pazurów do chwytania małych ofiar. Naukowcy mają nadzieję, że odkrycie małego kuzyna tyranozaura będzie dopiero jednym z wielu w regionie.

- "Jest to bogaty, ale mało zbadany obszar, który z pewnością przyniósłby wspaniałe wiadomości do świata paleontologii" – zauważył Neurides Martins z Muzeum Paleontologii w Cruzeiro do Oeste

Co prawda Vespersaurus nie należy do największych drapieżców, ale jest sklasyfikowany do tej samej rodziny dinozaurów co tyranozaur oraz welociraptor. Jego pierwsze ślady w Oeste odkryto jeszcze w latach 70-tych ubiegłego wieku.

- "To niesamowite, że prawie 50 lat później wydaje się, że odkryliśmy, jaki typ dinozaura wytworzyłby te tajemnicze ślady." – dodał Paulo Manzig z Muzeum Paleontologii w Cruzeiro do Oeste.