Strony mobilne? W polskim internecie to ciągle margines

Strony mobilne? W polskim internecie to ciągle margines

Strony mobilne? W polskim internecie to ciągle margines
Źródło zdjęć: © chip.pl
04.06.2014 13:16, aktualizacja: 04.06.2014 15:47

Specjaliści, którzy dla portalu Interaktywnie.com prognozowali, jak będzie wyglądała polska sieć w 2014 roku, nie mają złudzeń. Strony mobilne będą stanowić zaledwie 16-proc. odsetek wszystkich stron WWW.

Co nie znaczy, że firmy nie doceniają potencjału związanego z nowymi technologiami. Przeciwnie, przedsiębiorstwa, nawet te najmniejsze, coraz bardziej interesują się nowościami, które pozwolą im wyróżnić się z tłumu - jak na przykład promocja w social media, czy e-mail marketing. Wydawać by się mogło, że jest to także idealny czas dla mobile’u. Tu jednak sprawy mają się zupełnie inaczej. Choć użytkowników tabletów i smartfonów przybywa w błyskawicznym tempie, strony dostosowane do mniejszych ekranów to w Polsce cięgle niewielki kawałek tortu.

- Wersje mobilne maja na ogół jedynie portale i większe serwisy internetowe, największe sklepy internetowe, a także korporacje takie jak banki. Cała internetowa drobnica tkwi jeszcze epoce internetu desktopowego - nie ma wątpliwości Marta Smaga.

Obraz

Cztery lata temu niewiele ponad połowa polskich przedsiębiorstw była obecna w sieci. W tym, według badań Głównego Urzędu Statystycznego, swoją stronę internetową ma około 6. procent firm. Tendencja jest zatem wzrostowa, ale - jak zauważają eksperci przepytani przez portal Interaktywnie.com - powoli zbliżamy się do sufitu.

- W statystykach GUS są uwzględniane wszystkie jednoosobowe działalności gospodarcze, które przeważnie nie są firmami świadczącymi usługi kilku klientom, ale samozatrudnieniem u jednego pracodawcy. Większość z nich nigdy nie będzie miała swojej strony - ocenia Marta Smaga, dyrektor działu rozwoju i technologii w Money.pl.

Obraz

W tym kontekście nie dziwi więc równie ostrożne podejście ekspertów do Responsive Web Design. Choć technologia, która pozwala zaprojektować serwis tak, by dopasowywał się do ekranu, wydaje się im nieuchronną przyszłością, póki co - będzie miała marginalne znaczenie.

Obraz

RWD wymaga większych nakładów finansowych i dłuższego czasu potrzebnego na jej wdrożenie. Kariera tej technologii zacznie się więc dopiero wtedy, gdy będzie miała wymierne przełożenie na efekty biznesowe. Większe marki, które mogą sobie pozwolić na długoterminowe inwestycje, już to wiedzą. Małe i średnie przedsiębiorstwa przekonają się o tym niedługo. W dłuższej perspektywie, to bowiem urządzenia mobilne zdominują sposób surfowania po sieci.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)