Sprzedaż smartwatchy dramatycznie spadła

Sprzedaż smartwatchy dramatycznie spadła

Sprzedaż smartwatchy dramatycznie spadła
Źródło zdjęć: © chip.pl
02.05.2016 10:45, aktualizacja: 02.05.2016 11:40

To stanowczo za wcześnie, by mówić o jakimś "początku końca" smart-zegarków, ale wyniki sprzedaży z pierwszego kwartału 2016 roku z pewnością mogą wydawać się niepokojące. Czyżby rynek powoli się już nasycał?

Rok 2015 był na rynku smartwatchy niczym wystrzał w kosmos. Wystarczy porównać dane sprzedażowe z pierwszego kwartału 2015 roku, kiedy liczba dostaw "inteligentnych" zegarków wyniosła 1,3 miliona sztuk, do pierwszego kwartału tego roku - 4,2 miliona sztuk. To wzrost o 223 procent!

Sytuacja wygląda natomiast zupełnie inaczej, jeśli pierwszy kwartał 2016 porównamy do ostatniego kwartału roku poprzedniego. Wtedy do sprzedaży trafiło 8,1 miliona sztuk smartwatchy, a zatem w dwóch sąsiadujących ze sobą kwartałach zanotowany został spadek niemal o połowę (48 procent). To dużo, choć warto też oczywiście pamiętać, że ostatni kwartał każdego roku to czas świątecznych zakupów, a smart-zegarki świetnie nadają się pod choinkę.

Ciekawie prezentują się też udziały rynkowe i wyniki sprzedażowe poszczególnych producentów. Widać dwa wyraźne trendy: spada liczba urządzeń sprzedawanych przez Apple i Samsunga, natomiast rośnie sprzedaż innych. Po drugie - spadają rynkowe udziały zegarków z systemem firmy Apple, to samo dotyczy też urządzeń Samsunga (system Tizen), natomiast za niepozornym słowem "inni" kryją się wzrastające udziały zegarków z systemem Android Wear. Nadal jednak to do Apple należy aż 52,4 procent całego rynku.

słk

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Sony Xperia: dwa nowe małe smartfony

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)