Social media to dziś serce marketingu online

Social media to dziś serce marketingu online

Social media to dziś serce marketingu online
Źródło zdjęć: © chip.pl
11.12.2015 07:53

Media społecznościowe gromadzą ludzi, którzy publikują w nich swoje prywatne treści, ale dzielą się też reklamami różnych firm. Taki wirusowy sposób rozprzestrzeniania się treści może być szansą dla marki na zaistnienie w sieci i dotarcie do nowych konsumentów.

A jest o kogo walczyć, bo tylko w Polsce na Facebooku zarejestrowanych jest 13,4 miliona użytkowników. Na świecie miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec września 2015 wynosiła 1,55 miliarda, czyli o 14 proc. więcej niż w 2014 roku. O 17 proc., czyli do 1,01 miliarda, wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal. Ale przecież Facebook to nie wszystko! Popularny ostatnio szczególnie wśród nastolatków i dwudziestolatków Snapchat w Polsce zyskał ponad milion użytkowników. Nie można zapominać też o Instagramie, z którego korzysta 3,2 miliona Polaków, z czego 75 proc. to ludzie w wieku 13-24 lat, czyli ci, którzy już są świadomymi konsumentami i będą wydawać coraz więcej pieniędzy.

Warto też zauważyć, że według statystyk Pew Research Center kanały social media przestały być zajmowane wyłącznie przez młodych ludzi. Coraz więcej użytkowników ma ponad 65 lat. Co to oznacza dla firm, które planują kampanie w internecie? Przede wszystkim to, że mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców, ale też coś jeszcze. Do niedawna, żeby dotrzeć do starszych użytkowników, trzeba było podejmować działanie w tradycyjnych mediach, które dziś są zastępowane przez sieci społecznościowe. Za kilka lat emeryt sprawnie posługujący się tabletem nie będzie nikogo dziwił.

Rośnie też czas spędzany przez Polaków w kanałach social media. Dziś użytkownik internetu w Polsce spędza w nich średnio 4,9 godziny dziennie, co daje nam 13 miejsce na świecie. To oznacza, że potencjał reklamowy mediów społecznościowych jest istotny i nie można go pominąć przy ustalaniu budżetów kampanii reklamowych.

Różnorodność platform oraz coraz bardziej zróżnicowana grupa użytkowników mediów społecznościowych sprawiają, że nasze działania reklamowe również mogą być niestandardowe ? lecz także je warto wcześniej zaplanować. Gwarancję dobrego planowania daje agencja social media, taka jak np. Newcast *? do właściwie przeprowadzonych działań *konieczna będzie współpraca z partnerem mającym doświadczenie w tego rodzaju kampaniach. Oczywiście, zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba działać impulsywnie czy nawet improwizować, ale to tylko potwierdza fakt, że prowadzenie kont w mediach społecznościowych powinniśmy oddać w ręce profesjonalistów.

Dynamika mediów społecznościowych zmienia się tak naprawdę każdego dnia, ale dzięki temu każdy może odnieść w nich sukces. Nie ma jednego sposobu na reklamę na Facebooku, który będzie skuteczny dla każdego.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: W końcu dowiedzieliśmy się kto jest twórcą bitcoin

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)