Trwa ładowanie...
ycipk-1hstco

Smartfony Sony będą droższe

Hiroki Totoki, szef Sony przekazał, że firma zmuszona jest dostosować ceny telefonów do gwałtownego wzrostu ceny dolara względem jena.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Poprzedni flagowiec Sony (w napięciu czekamy na premierę Z4!) także nie należy do ułomków pod względem długości pracy na baterii. Pojemność 3100 mAh zapewnia spokojne działanie przez całą dobę. Czas ten można wydłużyć ponad dwukrotnie, włączając tryb oszczędzania energii (Stamina Mode), który pozwoli przetrwać w sytuacjach awaryjnych, kiedy akurat nie mamy gdzie podładować telefonu. Jeżeli jednak nie będziemy korzystać z telefonu zbyt intensywnie, to i bez tego wytrzyma on nam na ładowaniu dwie doby.
Poprzedni flagowiec Sony (w napięciu czekamy na premierę Z4!) także nie należy do ułomków pod względem długości pracy na baterii. Pojemność 3100 mAh zapewnia spokojne działanie przez całą dobę. Czas ten można wydłużyć ponad dwukrotnie, włączając tryb oszczędzania energii (Stamina Mode), który pozwoli przetrwać w sytuacjach awaryjnych, kiedy akurat nie mamy gdzie podładować telefonu. Jeżeli jednak nie będziemy korzystać z telefonu zbyt intensywnie, to i bez tego wytrzyma on nam na ładowaniu dwie doby. (Kārlis Dambrāns / CC)
ycipk-1hstco

Dolar umacnia się względem jena od ośmiu lat, co skutecznie uprzykrza życie Sony Mobile. Zakup podzespołów do nowych smartfonów w dolarach oznacza dla firmy stale rosnące koszty. Firma chce teraz ograniczyć straty przez nową politykę cenową i obniżenie kosztów operacyjnych.

Totoki od dłuższego czasu stara się przywrócić rentowność Sony, głównie obniżając koszty i rezygnując z nieprzynoszących zysków rynków sprzedaży. Po latach strat, firma spodziewa się w tym roku podatkowym (kończącym się w marcu 2016) 140 mld jenów (1,14 mld dolarów) zysku netto.

Największą kulą u nogi Sony jest Sony Mobile (dział telewizorów nieco mniejszą). Firma szacuje, że w tym roku podatkowym przyniesie on stratę rzędu 39 mld jenów, przy łącznym zysku operacyjnym Sony w wysokości 320 mld jenów.

ycipk-1hstco

Choć jest to wciąż olbrzymia strata działu mobilnego, będzie ona i tak wyraźnym odbiciem się od dotychczasowych wyników. W roku podatkowym 2015, kończącym się 31 marca 2015, Sony Mobile przyniósł 220,4 mld jenów straty. To aż 1,837 mld dolarów ciągnące wyniki w dół, przy łącznej stracie dla całego koncernu wynoszącej 1,05 mld dolarów.

Zejście z 220,4 do 3. mld jenów straty poprzez cięcie kosztów i podwyższenie cen telefonów to spory optymizm. Trudno przecież oszacować jak klienci zareagują na podwyżki cen już i tak niezbyt tanich urządzeń.

Podziel się opinią

Share

Bądź z nami na bieżąco

tick Lubię to

na Facebooku


ycipk-1hstco

ycipk-1hstco
ycipk-1hstco