Ślady życia na meteorycie z Marsa? Znaleziono go 40 lat temu

Węgierscy naukowcy twierdzą, że odkryli ślady mikroorganizmów na meteorycie z Marsa. Nowe badania pozwalają wierzyć, że na czerwonej planecie istniało dawniej życie.
Czy na Marsie istniało życie?
Czy na Marsie istniało życie? (Fotolia)
WP

Poszukiwanie życia na Marsie kojarzy nam się raczej z badaniami przeprowadzanymi na miejscu. Dane zbierane przez sondy czy marsjańskie łaziki pozwalają lepiej poznawać planetę. Ale czasami odkrycia dokonuje się niejako w drugą stronę - analizując to, co przyleciało do nas z Marsa.

Czytaj też: Przełomowe odkrycie na Marsie. Potwierdzono obecność metanu

Właśnie w ten sposób węgierskim naukowcom z Centrum Badań Astronomicznych i Nauk o Ziemi Węgierskiej Akademii Nauk udało się odnaleźć ślady mikroorganizmów. Znajdowały się na meteorycie, który trafił na Ziemię. Został on odnaleziony 40 lat temu na Antarktydzie. Węgierscy naukowcy swoje badania zaprezentowali na łamach "Open Astronomy".

WP

Czytaj też: Tarcze, roboty albo zmiana genów. Misja na Marsa będzie wyzwaniem dla ludzkiego ciała

Skamieniałe pozostałości materii organicznej mają przypominać ziemskie bakterie. Meteoryt o nazwie ALH-77005 pozwala więc wierzyć, że na Marsie istniały kiedyś warunki do życia.