SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [30.03.2020]

Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
30.03.2020 21:52

Oxford University poszukuje chętnych do testowania szczepionki na koronawirusa, naukowcy odnaleźli szczątki nieznanych gatunków dinozaurów, a NASA znów informuje o zagrożeniu ze strony asteroidy. Ponadto Facebook ogłosił nową akcję, a Microsoft 365 i Teams są dostępne dla wszystkich.

Naukowcy z Oxford University rekrutują ochotników do przetestowania szczepionki na koronawirusa SARS-CoV-2. Specjaliści poszukują dorosłych, zdrowych osób w wieku od 18 do 55 lat, które dobrowolnie zgodzą się na udział w badaniu. Eksperyment zostanie przeprowadzony na grupie 500 osób. Szczepionka znajduje się obecnie w fazie testów na zwierzętach. Są one przeprowadzane w laboratorium Public Health England (PHE) w Porton Down, niedaleko Salisbury. Testy prowadzi Jenner Institute i Oxford Vaccine Group. Więcej na ten temat przeczytacie w tym artykule.

Niezwykłe odkrycie naukowców

Naukowcy z Maroko odkryli szczątki trzech nowych latających dinozaurów. David Martill z Uniwersytetu w Portsmouth twierdzi, że nowo odkryte gatunki gadów żywiły się głównie rybami. Naukowiec bardzo entuzjastycznie podchodzi do znaleziska. - Tylko w tym roku odkryliśmy trzy nowe gatunki, a mamy dopiero w marzec. To naprawdę spora obfitość znalezisk zupełnie nowych gatunków konkretnego typu gadów w jednym miejscu w tak krótkim czasie - komentuje. Więcej na temat odkrycia przeczytacie w tym artykule.

NASA znów ostrzega

Pomimo że cały świat walczy z pandemią COVID-19, to specjaliści NASA podkreślają, że uderzenie ogromnej asteroidy wciąż stanowi realne zagrożenie dla naszej planety. Agencja wspólnie z ESA nieprzerwanie pracuje nad skutecznym systemem obrony planetarnej DART oraz HERA. Misja DART jest koordynowana przez NASA i ma zostać zrealizowana 22 lipca 2021 roku. Będzie to test mający na celu zbadanie wpływu uderzenia kinetycznego na odchylenie asteroidy.

Facebook ogłosił nową akcję

Facebook rozpoczął akcję "Kwarantanna na na". Od dzisiaj w popularnym serwisie społecznościowym kilka razy w tygodniu będziemy mogli uczestniczyć w wirtualnych koncertach znanych artystów. Podczas darmowych występów będzie można przekazać datki, które pomogą wesprzeć osoby starsze i samotne w ramach projektu "Szlachetna paczka". Na początku swoim występem zaszczycił nas Krzysztof Zalewski, znany szerszej publiczności z hitu "Miłość Miłość". W kolejnych dniach posłuchamy Mery Spolsky i duetu Karaś/Rogucki.

Microsoft 365 i Teams dla wszystkich

Usługa Microsoft 365, która do tej pory była dostępna wyłącznie dla firm, trafi do użytkowników indywidualnych. Microsoft 365 to pakiet aplikacji, programów i usług dostępnych na zasadzie miesięcznego abonamentu. Microsoft 365 będzie dostępny na systemach Windows, iOS oraz Android od 21 kwietnia 2020. Wraz z ogłoszeniem swój żywot kończy usługa Office 365, a jej abonenci staną się automatycznie użytkownikami Microsoftu 365. Pakiet programów Office, jak Word czy Excel będą od teraz dostępne w Microsoft 365. Dodatkowo w pakiecie znajdą się m.in. Outlook i komunikator Microsoft Teams. Więcej na ten temat przeczytacie w tym artykule.