SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [23.09.2019]

Źródło zdjęć: © European Space Agency | Mars Express
23.09.2019 21:41

Dzisiejszy dzień przyniósł zupełnie nowe zdjęcia Marsa. Pokazały one zupełnie nową paletę barw "czerwonej planety".

Zdjęcia Marsa zrobiła sonda Mars Express, a opublikowała je Europejska Agencja Kosmiczna. Widać na nich, że "czerwona planeta" wcale nie jest taka czerwona, jak sobie wyobrażaliśmy.

Zdjęcia od bieguna do bieguna pokazują nie tylko czerwoną pustynię. Zmienne barwy kraterów świadczą o bogactwie minerałów, które bywają nawet zielonkawe. Błękit zaś zdobi czapy lodowe na obu biegunach planety.

Susza odkryła hiszpański kamienny krąg

Susza pustoszy Europę, ale czasami pozwala nam zobaczyć coś niezwykłego. W Hiszpanii obniżenie poziomu wody w zbiorniku odsłoniło kamienny krąg.

Krąg składa się ze 150 kamieni, określanych jako Dolmen z Guadalperal. Zdaniem badaczy został zbudowany w epoce neolitu i brązu nad brzegiem rzeki Tag i ma prawdopodobnie co najmniej 4000 lat.