SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [12.07.2019r.]

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe Google
Oskar Ziomek
12.07.2019 21:00, aktualizacja: 12.07.2019 21:12

Nowe odkrycie NASA, kolejny pomysł na serwis społecznościowy Google’a, najlżejszy pełnoklatkowy aparat fotograficzny, fałszywe e-maile o składkach ZUS i zaskakujące ostrzeżenie UOKiK-u. Oto, co dziś działo się w świecie technologii.

Nie codziennie dowiadujemy się o nowym, istotnym odkryciu w Kosmosie, a w pierwszej połowie dnia informowaliśmy o czarnej dziurze, która nie powinna istnieć. Naukowcy z NASA podczas obserwacji Kosmosu za pomocą teleskopu Hubble’a zauważyli nietypowy dysk materii, który krąży wokół czarnej dziury. Według aktualnej wiedzy, ten obiekt nie powinien się tak zachowywać.

Tymczasem Google przygotowuje się do stworzenia kolejnego serwisu społecznościowego. Usługa nosi nazwę Shoelace i już teraz jest testowana w USA. Ambicją jest zapewne stworzenie ciekawej alternatywy dla Facebooka, jednak te próby były już podejmowane za pomocą Google+ i okazały się nieskuteczne.

Na rynku fotograficznym ważna nowość. Firma Sigma zaprezentowała najmniejszy na świecie aparat z pełnoklatkową matrycą. Waży tylko 370 gramów i może wykonywać zdjęcia o rozdzielczości ponad 24 megapikseli. Do sklepów trafi jesienią tego roku.

Ważne ostrzeżenie ZUS-u. W skrzynkach e-mail Polaków pojawiają się fałszywe wiadomości z tematem "Składki". Nadawcy podszywają się pod urzędników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i nakłaniają do otwarcia zainfekowanego załącznika. Nieświadomy użytkownik może w ten sposób otworzyć drogę do wykradzenia prywatnych danych.

Na koniec zaskakujące ostrzeżenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inspekcja Handlowa przebadała niemal 500 różnych karm dla psów i kotów i dopatrzyła się licznych nieprawidłowości. W niektórych karmach dla psów z kurczakiem brakuje… kurczaka.