Trwa ładowanie...

SkróTech: Najważniejsze wiadomości dnia [05.11.2019]

Rosjanie stworzyli urządzenie, które "czyta" nasze umysły. Putin może odciąć Rosję od światowego internetu. Oszuści coraz sprytniejsi. Podszywają się pod policję i oferują aplikację, która "chroni" smartfony. NASA opublikowała kolejne, zaskakujące zdjęcie. Tym razem uwagę przykuwa coś innego niż zjawiska kosmiczne.
Putin może odciąć Rosję od światowego internetu
Putin może odciąć Rosję od światowego internetu (East News, Fot: AP/EAST NEWS)
holderName

Rosjanie stworzyli urządzenie, które "czyta" nasze umysły

Naukowcy z Moskiewskiego Instytutu Fizyki i Technologii oraz korporacji Neurobotics stworzyli wyjątkowe urządzenie. Ma czytać nasze umysły i na podstawie zarejestrowanych fal mózgowych, odtwarzać to, co widzimy.

Putin może odciąć Rosję od światowego internetu

Nowa, kontrowersyjna ustawa obowiązuje w Rosji od listopada. Na jej mocy rosyjskie władze mogą zablokować dostęp do globalnego internetu pod pretekstem np. cyberataków. Krytycy widzą w niej furtkę do pogłębionej inwigilacji Rosjan i cenzury sieci.

holderName

Oszuści posługują się nowym sposobem na przejęcie poufnych danych. Podszywają się pod policjantów i zachęcają do instalacji złośliwego oprogramowania, które rzekomo chroni smartfony.

NASA opublikowała kolejne, zaskakujące zdjęcie

Obserwacja kosmosu pozwala na wiele intrygujących odkryć. Naukowcy badają m.in. planetoidy, meteoroidy i inne zjawiska kosmiczne. Tym razem okazało się, że kamera NASA uchwyciła coś bardziej przyziemnego. Wśród sfotografowanych obiektów znalazły się robaki i ptaki.