SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [04.12.2019]

Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
04.12.2019 22:02

NASA podaje nowe szczegóły na temat Słońca, naukowcy skanują "magmowego potwora", "Monopoly" wraca na smartfony, a Netflix ogłasza obsadę nowego serialu. Poznaliśmy także nowego CEO Google i Alphabet. Oto, co działo się dziś w świecie technologii.

4 grudnia 2019 roku NASA opublikowała najnowsze szczegóły dotyczące misji Parker Solar Probe - sondy kosmicznej, której celem jest monitorowanie Słońca. Wyniki badań w znaczącym stopniu mogą przybliżyć ekspertów do uzyskania odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania. Dzięki misji, naukowcy zamierzają dowiedzieć się m.in. dlaczego korona Słońca jest setki razy cieplejsza niż jego powierzchnia.

"Magmowy potwór"

Naukowcy wyruszyli na niebezpieczną wyprawę, aby stworzyć pierwsze wewnętrzne obrazy 3D Axial Seamount. Gigantyczny podwodny wulkan położony jest na zachód od Cannon Beach w stanie Oregon. Mierzy 1100 m wysokości i jest jednym z najaktywniejszych wulkanów na Oceanie Spokojnym. Chociaż jego odkrycia dokonano w 1970 roku, dopiero teraz naukowcy otrzymali szansę, by zbadać, co dzieje się w jego wnętrzu.

Kultowe "Monopoly" powraca na smartfony

Na ten dzień czekało wiele fanów gry na całym świecie. Mobilna wersja legendarnej planszówki właśnie odnotowała wielki powrót. Nowa odsłona powstała na licencji Hasbro, a za jej stworzenie odpowiada Marmalade Game Studio. Twórcy zadbali o to, by jak najlepiej odwzorować rozgrywkę, wykorzystując przy tym możliwości nowoczesnych smartfonów. Gra będzie dostępna zarówno na Androidzie, jak i iOS. Więcej o nowej wersji "Monopoly" przeczytacie w tym artykule.

Netflix ogłasza obsadę serialu oryginalnego "W głębi lasu"

"W głębi lasu" to nowy serial oryginalny, na którego premierę musimy poczekać do 2020 roku. Historia obejmuje dwa okresy - część akcji dzieje się w 1994, a druga część w 2019 roku. Netfix postanowił podzielić się informacją, kogo zobaczymy w nowej polskiej produkcji. Jedna z głównych ról zagra Agnieszka Grochowska. Więcej szczegółów na temat serialu znajdziecie w tym artykule.

Google i Alphabet z nowym CEO

Google i Alphabet – spółka-matka internetowego giganta – ogłosiły ważne zmiany. Larry Page i Sergey Brin, którzy założyli Google, zrezygnowali z kierowniczych stanowisk w Alphabecie. Nowym CEO, który będzie kierował obiema spółkami został Sundar Pichai.

- Sundar każdego dnia przynosi skromność i głęboką miłość do techniki naszym użytkownikom, partnerom i pracownikom. Nie ma drugiej osoby, na której tak polegaliśmy od założenia Alphabetu i nie ma lepszego człowieka do kierowania Google'em i Alphabetem - napisali w specjalnym liście założyciele Google'a.