SkróTech: Najważniejsze informacje dnia [29.09.2019]

Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC0 | NASA
29.09.2019 20:01

Odkryto planetę, która według naukowców "nie powinna istnieć". Z kolei Elon Musk opowiedział o planach eksploracji kosmosu przez SpaceX. W bazie NATO odkryto nielegalne serwery Darknetu. Oto najważniejsze wiadomości dnia.

Planeta "która nie powinna istnieć"

Naukowcom udało się odkryć planetę - giganta podobną do Jowisza. O ile samo ciało niebieskie nie jest niczym wyjątkowym, to jej miejsce w kosmosie bardzo zaskoczyło naukowców. Tutaj możecie przeczytać więcej.

Elon Musk i plany ekspansji kosmosu

Po pierwszych próbach prototypów statku Starship, Elon Musk opowiedział o kolejnych planach SpaceX. Bardzo możliwe, że już w przyszłym roku odbędą się pierwsze komercyjne loty w kosmos. Kiedy kolonizacja Księżyca i Marsa? Tutaj możecie przeczytać więcej o planach Muska.

Ponad 200 nielegalnych serwerów w bazie NATO

W byłym bunkrze NATO policja odkryła siedzibę cyber-przestępców. Znaleziono ponad 200 serwerów obsługujących nielegalne strony, broń oraz inne dowody przestępczości zorganizowanej. To pierwsza tak duża sprawa w Niemczech, a więcej szczegółów poznacie w tym artykule.

Drony w walce ze smogiem

Problem smogu nad Polską znów robi się poważny. Władze Poznania będą testować nowy sposób monitorowania jakości powietrza. W tym celu wykorzystają specjalne drony. Więcej o projekcie dowiecie się tutaj.

Nowości ze świata "Minecraft"

Dzisiaj nie brakowało również dobrych wiadomości dla miłośników "Minecrafta". Na Mineconie 2019 zaprezentowano sporo nowości, zapowiedziano dostęp do wczesnej wersji "Minecraft Earth" oraz ujawniono nowe informacje o "Minecraft Dungeons" - nowej grze inspirowanej kultowym "Diablo".