Skaner 3D, który można podłączyć do urządzenia mobilnego

Skaner 3D, który można podłączyć do urządzenia mobilnego

Skaner 3D, który można podłączyć do urządzenia mobilnego
Źródło zdjęć: © Giznet.pl
19.09.2013 15:30

Skanery 3D używane są od lat do wykonywania cyfrowych modeli postaci i przedmiotów. Jednak do tej pory były one kojarzone raczej z dość nieporęcznymi urządzeniami. Ale to może się zmienić za sprawą firm Occipital i New Deal Design, które wspólnie postanowiły stworzyć skaner 3D, który można podłączyć do każdego urządzenia mobilnego.

Do tej pory czujniki 3. były wykorzystywane albo do wykonywania dokładnych modeli przedmiotów i budynków, albo jako kontrolery gier. Zaproponowany przez amerykański startup Occipital Structure Sensor ma za zadanie być czymś pomiędzy – jest wystarczająco dokładny by przetwarzać dane na temat otoczenia, a jednocześnie wystarczająco precyzyjny, by działać jako kontroler gier. A wszystko to mieści się w opakowaniu wystarczająco małym, by można było podłączyć je do jakiegokolwiek urządzenia mobilnego.

- _ Chcieliśmy zacząć pracę nad silnikiem gry augmented reality, który w końcu pozwalałby na płynne połączenie wirtualnych obiektów i świata fizycznego ale pojawił się problem. Doszliśmy do granicy możliwości sensorów zainstalowanych w naszych urządzeniach mobilnych. Zamiast czekać na to aż ktoś inny zbuduje odpowiedni sensor, postanowiliśmy zwrócić się do firmy produkującej sprzęt by stworzyć Structure Sensor _ - wyjaśniają pomysłodawcy.

Ostatecznie Occipital, które zasadniczo zajmuje się oprogramowaniem, zwróciło się o pomoc do projektantów z New Deal Design. Tak powstał Structure Sensor, który zadebiutował wczoraj na Kickstarterze. Oba zespoły chcą zebrać w ten sposób 10. tysięcy dolarów potrzebnych do rozpoczęcia masowej produkcji urządzenia.

Już teraz można stwierdzić, że im się to uda. Choć do końca finansowania pozostały jeszcze 4. dni, ilość zebranych pieniędzy już prawie dwukrotnie przekroczyła wymagane 100 tysięcy dolarów.

Choć pomysłodawcy skupiają się przede wszystkim na tym, by ich urządzenie współpracowało z iPadem, nie ma żadnych przeszkód, które mogłyby stanąć na drodze adopcji Structure Sensor również na innych platformach –. pomysłodawcy zamierzają udostępnić SDK oraz otwarte sterowniki dla Windowsa, Androida, OS X i Linuxa.

Wykonane z anodyzowanego aluminium urządzenie, którego zasięg wynosi od 4. centymetrów do 3,5 metra, nie będzie niestety tanie. Można spodziewać się, że będzie ostatecznie kosztowało około 350 dolarów. Pierwsi entuzjaści, którzy za pośrednictwem Kickstartera dołożyli się do projektu powinni otrzymać egzemplarze z testowych partii już pod koniec tego roku. Produkcja seryjna ma ruszyć do lutego.

Źródło artykułu:Giznet.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)