Samsung utrzymał pozycję lidera na rynku smartfonów pomimo 7,2 procentowego spadku

Samsung utrzymał pozycję lidera na rynku smartfonów pomimo 7,2 procentowego spadku

Samsung utrzymał pozycję lidera na rynku smartfonów pomimo 7,2 procentowego spadku
Źródło zdjęć: © East News | AP/Fotolink/East News
Bolesław Breczko
01.02.2019 12:23

W 2018 koreańskiemu gigantowi udało się pozostać na pierwszym miejscu pod względem sprzedanych smartfonów. Samsungowi nie przeszkodził fakt, że zaliczył 7,2 procentowy spadek sprzedaży.

Wg portalu Canalys Samsung sprzedał w 2018 roku 293,7 mln smartfonów i zdobył tym samym 21,2 proc. rynku. Rok wcześniej koreańska firma sprzedała 316,6 mln urządzeń. Na drugim miejscu znalazł się Apple z 212,1 mln sprzedanychiPhone'ów i 15,3 procentowym udziałem w runku. Amerykańska firma także zanotowała spadek w porównaniu z 2017, ale nie tak duży jak Samsung, było to 1,7 proc. czyli 3,7 mln mniej sprzedanych urządzeń.

Obraz
© Canalys

W trendzie widać natomiast ogromny wzrost chińskich producentów Huawei, Xiaomi i Oppo. Huawei zanotował największy przyrost o 34,5 proc i sprzedał w 2018 roku 206 mln smartfonów. Z 14,8 procentowym udziałem w runku chińska marka depcze Apple'owi po piętach i jeśli trend się utrzyma, to w 2019 Huawei ma szanse wskoczyć na drugie miejsce.

Xiaomi i Oppo, czyli dwie kolejne firmy z Chin, są praktycznie ex aequo na czwartym miejscu. Xiaomi w 2018 miało 8,7 proc. a Oppo 8,6 proc. Oppo jest największym sprzedawcą smartfonów w Chinach i coraz odważniej wchodzi na zachodnie rynki. 30 stycznia 2019 Oppo oficjalnie weszło ze swoją ofertą do Polski od razu podejmując współpracę z największymi sieciami komórkowymi oraz sieciami sklepów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)