Rozbudowana sieć komunikacyjna Straży Granicznej

Rozbudowana sieć komunikacyjna Straży Granicznej

Rozbudowana sieć komunikacyjna Straży Granicznej
23.04.2010 14:05, aktualizacja: 23.04.2010 14:17

Firmy NextiraOne i Cisco poinformowały o zrealizowaniu wdrożenia dotyczącego rozbudowy i utrzymania platformy teleinformatycznej i komunikacyjnej Straży Granicznej. Projekt był współfinansowany ze środków Funduszu Granic Zewnętrznych Unii Europejskiej

Realizując projekt dla Straży Granicznej eksperci NextiraOne wdrożyli i uruchomili dedykowany system bezprzewodowej łączności głosowej Cisco dla przejść granicznych, zapewniający komunikację poprzez sieć VoWLAN oraz Wi-Fi Mesh dla 1. placówek terenowych Straży Granicznej zlokalizowanych wzdłuż wschodniej granicy Polski z Rosją, Białorusią i Ukrainą.

Wdrożenie tych rozwiązań w polskiej Straży Granicznej pozwoli na integrację środków komunikacyjnych wykorzystywanych przez funkcjonariuszy pracujących w różnych lokalizacjach. Zastosowanie rozwiązania Voice over WLAN oraz integracja Cisco IP Interoperability and Communications System (IPICS) dla komunikacji PTT (push-to-talk, Naciśnij i Mów) ma na celu zwiększenie zdolności reagowania na zaistniałe sytuacje oraz podnosi poziom bezpieczeństwa.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Nowa infrastruktura została dodatkowo wzbogacona o rozwiązanie Physical Security, w którym zastosowano urządzenia nadzoru wideo firmy Axis Communications monitorujące przejścia graniczne oraz system nagrywania głosu z telefonów bezprzewodowych firmy NICE Systems. Elastyczne rozwiązanie pozwala na integrację nowego systemu telefonów bezprzewodowych z użytkowanymi wcześniej radiotelefonami analogowymi.

Bezprzewodowa platforma zawiera dwa rozwiązania, pierwszy raz zintegrowane ze sobą na potrzeby Straży Granicznej na terenie Polski: IPICS oraz system Wi-Fi Mesh.
System Wi-Fi Mesh jest zewnętrznym, bezprzewodowym rozwiązaniem umożliwiającym Straży Granicznej rozszerzenie sieci IP na obszary, do których doprowadzenie tradycyjnej sieci kablowej jest technologicznie niemożliwe lub trudne.

Cisco IPICS zapewnia komunikacyjną interoperacyjność między sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi poprzez wprowadzenie usług PTT (Naciśnij i Mów) do sieci IP. IPICS dzięki klientowi XML zainstalowanemu w telefonach Cisco zmienia bezprzewodowe telefony IP w uniwersalne urządzenia komunikacyjne.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)