Przeżyli w bunkrze 69 lat - humorystyczna pułapka na Facebooku

Przeżyli w bunkrze 69 lat - humorystyczna pułapka na Facebooku07.11.2014 11:17
Przeżyli w bunkrze 69 lat - humorystyczna pułapka na Facebooku
Źródło zdjęć: © Flickr / Katie Brady / CC

Uwagę internautów ma przykuć materiał o odkryciu kilkorga uczestników II wojny światowej, którzy? rzekomo dopiero teraz opuścili bunkier ochronny. Prawdopodobnie u zdecydowanej większości internautów pułapka wywoła jedynie bóle brzucha, będące konsekwencją niepohamowanego śmiechu. Nie należy jej jednak lekceważyć, ponieważ zbyt duża ciekawość może w tym wypadku skończyć się wyższym niż zwykle rachunkiem od operatora GSM.

Uwagę internautów ma przykuć materiał o odkryciu kilkorga uczestników II wojny światowej, którzy- rzekomo dopiero teraz opuścili bunkier. Prawdopodobnie u zdecydowanej większości internautów pułapka wywoła jedynie bóle brzucha, będące konsekwencją niepohamowanego śmiechu. Nie należy jej jednak lekceważyć, ponieważ zbyt duża ciekawość może w tym wypadku skończyć się wyższym niż zwykle rachunkiem od operatora GSM.

Wspomniana pułapka, odkryta przez pracowników firmy Eset, działa w oparciu o znany już schemat ? na tablicy jednego z twoich znajomych pojawia się informacja o polubieniu intrygującego filmu. W tym wypadku materiał z filmem został opatrzony wyjątkowo nieprawdopodobnym opisem "Szok! Odkryto bunkier ziemny wraz z 4 żyjącymi Polakami od czas II Wojny Światowej (video)" (pisownia oryginalna). Klikasz i z uśmiechem na twarzy nieświadomie "lajkujesz" stronę z kontrowersyjną zawartością, a informacja o tym trafia na twoją tablicę. Z pewnością sprawisz w ten sposób, że twoi facebookowi znajomi szeroko się uśmiechną. Niestety istnieje również szansa, że sami klikną w materiał i schemat działania pułapki się powtórzy.

Kliknięcie w odnośnik-pułapkę przenosi internautę na stronę z opisem i zdjęciem, imitującym kadr z filmu o wspomnianym już wyżej tytule. Zanim jednak użytkownik będzie miał szansę uruchomić rzekomy film, musi zamknąć reklamę, która wyświetla się automatycznie i która zachęca do instalacji aplikacji, pozwalającej sprawdzać kto odwiedza jego profil na Facebooku. Zamknięcie reklamy skutkuje publikacją odnośnika do pułapki na Facebookowym profilu ofiary. Uparty i ciekawski internauta, który nadal będzie chciał obejrzeć film, zostanie poproszony o weryfikację, poprzez wpisanie swojego numeru telefonu i akceptację regulaminu. W regulaminie ci ostrożniejsi znajdą zapis, że użytkownik będzie od momentu podania numeru obciążany kwotą 5 złotych netto za każdą wiadomość SMS dostarczaną w ramach zamawianej właśnie usługi premium SMS.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: AllPlayer 6.0 już dostępny

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)