Przestępcy okradli klienta banku przez telefon

Przestępcy okradli klienta banku przez telefon

Przestępcy okradli klienta banku przez telefon
Źródło zdjęć: © www.t-mobilebankowe.pl
Bolesław Breczko
21.02.2017 17:32, aktualizacja: 22.02.2017 11:59

Jedna rozmowa z bankiem wystarczyła przestępcom do wyczyszczenia konta oszczędnościowego klienta Usług Bankowych T-Mobile – informuje portal Niebezpiecznik.pl

Przestępcy zadzwonili na oficjalną infolinię Usług Bankowych T-Mobile i podali się za właściciela konta. Przeszli weryfikację tożsamości, odpowiadając na pytania osobiste i pytania o produkty bankowe, po czym zlecili zamknięcie rachunku i przelanie środków na inne konto.

Właściciel dowiedział się o wszystkim, gdy jego konto zostało już wyczyszczone – informuje Niebezpiecznik.pl. Z wiadomości, którą portal otrzymał od poszkodowanego wynika, że przestępca, który podszył się pod niego, nie musiał nawet przejść dodatkowej weryfikacji, np. za pomocą jednorazowego kodu, a dostęp uzyskał tylko odpowiadając na pytania.

Sprawę skomentował Alior Bank, który jest dostawcą Usług Bankowych T-Mobile. W wypowiedzi dla Niebezpiecznika rzecznik Alior Banku powiedział, że decyzja o dodatkowej weryfikacji podejmowana jest w oparciu o analizę ryzyka. Dodał też, że teraz maksymalna kwota przelewu przy zamknięciu konta nie może przekroczyć 100 zł. Nie wiadomo jednak, czy taki sam przepis obowiązywał wcześniej.

Sprawa trafiła na policję i do prokuratury, którą poinformował sam bank. Pieniądze ofiary zostały zablokowane w docelowym banku i prawdopodobnie zostaną zwrócone.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)