Projekt Tango: czarny koń tegorocznego Google I/O?

Projekt Tango: czarny koń tegorocznego Google I/O?

Projekt Tango: czarny koń tegorocznego Google I/O?
Źródło zdjęć: © Google
16.05.2016 13:05, aktualizacja: 16.05.2016 14:12

Pamiętacie jeszcze projekt Tango? Nawet jeśli nie, to w najbliższych dniach na pewno o nim usłyszycie, ponieważ Mountain View zarezerwowało dla niego sporo czasu podczas zbliżającej się konferencji Google I/O.

Ponad dwa lata temu firma Google zainicjowała projekt, znany pod nazwą kodową Tango, którego głównym celem było zapewnienie urządzeniom mobilnym możliwości orientacji w przestrzeni i trójwymiarowego mapowania najbliższego otoczenia. Wygląda na to, że Mountain View gotowy jest już na to, by udostępnić te możliwości szerokiemu gronu deweloperów i w pewnym sensie połączyć je z możliwościami, jakie daje technologia VR (Virtual Reality - wirtualna rzeczywistość). Przynajmniej tak wnioskować można na podstawie oficjalnych i nieoficjalnych informacji, jakie już teraz krążą na temat rozpoczynającej się 1. maja konferencji Google I/O.

Według harmonogramu konferencji, Google planuje poświęcić projektowi Tango cztery panele, co oznacza, że temat ten będzie praktycznie tak samo ważny, jak Android N czy technologia wirtualnej rzeczywistości. Według anonimowych informatorów, Google zamierza połączyć możliwości VR oraz Tango w kontekście Map Google, co ma pozwolić na tworzenie trójwymiarowego odwzorowania wnętrz.

Żeby jednak było to możliwe, konieczne jest urządzenie, które będzie wspierało możliwości projektu Tango. Co prawda Google tworzył już smartfony i tablety Tango, ale były to urządzenia przeznaczone przede wszystkim do wewnętrznych testów. Ale tak się akurat składa, że podczas tegorocznych targów MWC Google zapowiedział, że już latem zostanie pokazany smartfon Tango, przygotowany we współpracy z Lenovo. Konferencja Google I/O byłaby więc świetną okazją do tego, by po raz pierwszy zaprezentować go publicznie.

Google liczy podobno na to, że na bazie Tango deweloperzy będą tworzyli nowe usługi i aplikacje wykorzystujące możliwości VR i AR, takie jak gry komputerowe czy aplikacje edukacyjne, dzięki którym odwiedzimy cyfrowe odpowiedniki prawdziwych muzeów czy pomoce nawigacyjne, pozwalające odnaleźć się w prawdziwych centrach handlowych.

Polecamy na stronach Giznet.pl: Pierwsze testy Hyperloop

Źródło artykułu:Giznet.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)