Prawie 70% Amerykanów ogląda wideo online

Prawie 70% Amerykanów ogląda wideo online

11.10.2007 16:00

Firma badawcza JupiterResearch wraz z Akamai Technologies przygotowały raport dotyczący wideo w sieci. Większość osób preferuje oglądać klipy na stronach portali i dostawców interntu ( ISP ). Użytkownicy wideo online najbardziej nie lubią przerywania transmisji oraz zbyt długiego czasu ładowania się filmu.

69% z 2319 osób ankietowanych przez Jupiter oglądało wideo online przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 46% internautów ogląda wideo online co najmniej raz na miesiąc.

84% użytkowników ogląda wideo online z domu, a 11% z biur.

Największa grupa internautów oglądających wideo online to osoby w wieku 25 - 34 lata ( 27% ), kolejną dużą grupą są osoby w wieku 35 - 44 lata ( 23% ). Najmniejsza jest grupa osób w wieku 55+ ( 15% ).

Amerykanie oglądający wideo w sieci to doświadczeni internauci, 78% z nich korzysta z sieci dłużej niż 5 lat.

Dwa najważniejsze powody frustracji związanych z oglądaniem wideo online to przerywanie transmisji obrazu ( 44% odpowiedzi ) oraz zbyt długi czas wczytywania ( 35% odpowiedzi ). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się jakoś obrazu ( 32% ). Aż 15% odpowiedzi brzmiało "zawsze byłem zadowolony z wideo online". Zbyt długie reklamy w wideo, były na szóstym z kolei powodem niezadowolenia z 18% odpowiedzi.

Cztery najważniejsze powody dla których internauci nie oglądają wideo w sieci to: preferncja oglądania klayscznej TV ( aż 42% ), brak czasu ( 29% ) oraz zbyt niska prędkość połączenia ( 27% ) i zbyt długi czas buforowania ( 23% ). Jupiter zwraca uwagę, że dwa ostatnie problemy można naprawić dzięki odpowiednim technologiom kodowania oraz poprawie sieci dystrubucji contentu ( CDN - content delivery network ).

Jak wynika z badań Forrestera najwięcej internautów po wideo do sieci wybiera się na stronę portalu lub dostawcy internetu - aż 41%. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe takie jak YouTube - 39% odpowiedzi. Jednak przyjrzenie się temu kto odwiedza takie serwisy przynosi interesujące rezultaty - 49% osób wieku 18-44 i zaledwie 19% w wieku 45+.

Internauci najchętniej chcieliby oglądać newsy ( 35% ) oraz krótkie klipy i fragmenty programów TV ( 33% ) i teledyski ( 32% ). Jednak już 28% deklaruje, że chce w sieci oglądać całe odcinki seriali i programów TV, a 27% jest zainteresowanych filmami pełnometrażowymi.

Raport z badania można pobrać bezpłatnie ze strony Akamai - http://www.akamai.com.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)