Praktyczne trendy w opakowaniach wysyłkowych dla e-commerce

Praktyczne trendy w opakowaniach wysyłkowych dla e-commerce13.01.2022 13:41
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Polskie sklepy internetowe to prawdziwa potęga. Jak pokazuje raport Gemius "E-commerce w Polsce 2021", aż 77% Polaków robi zakupy w sieci. Branża rośnie w siłę, a konsumenci mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania. Dotyczy to również opakowań wysyłkowych. Ekologiczne trendy pokazują, że zwracamy uwagę na to, czy można wykorzystać je ponownie i z czego zostały wykonane. Co znajdziemy na rynku i co cieszy się szczególną popularnością wśród osób zajmujących się sprzedażą w sieci? Przygotowaliśmy dla was materiał, w którym znajdziecie dedykowane rozwiązania.

Dużo kupujemy, więc potrzeba różnych opakowań

Pandemia jeszcze mocniej zmieniła nasze nawyki zakupowe i o ile przed 2021 kupowaliśmy dużo, to obecnie 1/3 respondentów zapewnia, że robi zakupy jeszcze częściej. Do sukcesu branży e-commerce przyczyniły się również coraz bardziej wygodne formy odbioru zamówienia, na przykład paczkomaty.

Ostatnie lata pokazały, jak bardzo świadomy staje się klient. Nie tylko chętnie wyraża opinię w sieci odnośnie obsługi i jakości zamówionych towarów, ale również zgłasza uwagi odnośnie dotyczące wysyłki. Według raportu DHL "Rethinking Packaging", klienci wymagają zrównoważonych materiałów opakowaniowych i analizy tego, czy dana paczka została przygotowana w odpowiedni sposób (na przykład czy karto nie jest zbyt duży w stosunku do małego przedmiotu). Co wobec tego powinni zrobić właściciele sklepów internetowych? Uważniej przyjrzeć się temu, jakie rozwiązania są obecnie dostępne. A jest ich cała masa!

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Obecnie opakowania są idealnie dostosowane do potrzeb, zajmują tylko tyle miejsca, ile muszą, są lekkie, wytrzymałe, a do tego estetycznie wykonane. Bazując na ofercie strony https://neopak.pl przygotowaliśmy przegląd trendów. Co jest praktyczne i ponadczasowe? A co zaskakuje świeżym spojrzeniem i innowacyjnością?

Opakowania wysyłkowe w e-commerce

1.Kartony klapowe

Zacznijmy od klasyki. Kartony klapowe wciąż cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza do pakowania dużych i ciężkich przedmiotów. Wykonanie z wytrzymałej tekstury zapewnia ochronę przed uszkodzeniami. Można je również mocować na paletach EURO, dlatego najchętniej wykorzystują je duże magazyny wysyłkowe. Aby złożyć karton klapowy, niezbędna będzie taśma klejąca. Jeśli zależy wam, aby pakować paczki w stylu eko, postawcie na taśmy papierowe - są wytrzymałe i można po nich pisać, a do cięcia nie potrzebujecie nożyczek.

Jeżeli sprzedajecie alkohole lub butelki z płynami (kosmetyki, chemia gospodarcza itp.) bardzo przydadzą się kartony klapowe z kratownicą, która będzie je oddzielać i zapewni skuteczną ochronę w transporcie przed potłuczeniem.

Kartony klapowe mają różne wymiary - od bardzo dużych, aż do bardzo małych pudełek. Są praktyczne i można wykorzystywać je wielokrotnie (sprawdzą się przy ewentualnych zwrotach).

Źródło zdjęć: © materiały partnera

2. Kartony wykrojnikowe

Czyli kartonowe pudełka składane i zamykane bez użycia taśmy klejącej. Cieszą się w branży e-commerce ogromnym powodzeniem, a ilość ich zastosowań jest ogromna!

Kartony wykrojnikowe mogą być zamykane na różne sposoby. Przykładowo, w branży odzieżowej dużym powodzeniem cieszą się płaskie opakowania tekturowe, które wyglądem przypominają eleganckie pudełko. Klapa otwiera się do góry (jest częścią kartonu), a po zamknięciu ściśle przylega do wszystkich boków pudełka. Takie kartony sprawdzają się również przy wysyłce urządzeń AGD, kosmetyków itp. Należy wówczas zadbać o odpowiednie wypełnienie paczki. 

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Innym rodzajem kartonu wykrojnikowego będzie karton ze zdejmowaną pokrywą. To na przykład pudełka na buty, pudełka dedykowane na prezent czy pudła archiwizacyjne na dokumenty. Te ostatnie mają często wycinane otwory po bokach, aby łatwo móc je przenosić.

W czym jeszcze można wybierać? Wąski i podłużny karton wykrojnikowy będzie idealny do spakowania butelki wina. Ciekawym wyborem będzie karton nie w pełni zamknięty, przypominający bardziej koszyk na wino z uchwytem.

3. Pudełka ozdobne na prezent

Wysyłka e-commerce przybiera obecnie różne formy. Wiele sklepów (na przykład odzieżowe, kosmetyczne, czy z rękodziełem) pakuje paczki w formie ekskluzywnego prezentu. Aby uzyskać taki efekt, podstawę będzie stanowiło eleganckie pudełko ozdobne z osobnym wiekiem. Odpowiednia gramatura zapewni przedmiotom ochronę, a estetyka wykonania zrobi wrażenie! Jeżeli zależy wam na czymś ekstra, świetnym pomysłem są pudełka laminowane. Efektowna, połyskująca powłoka (na przykład w kolorze złotym) prezentuje się wspaniale. To częsty wybór firm odzieżowych.

Na szczególne wyróżnienie zasługują także pudełka na prezent z fantazyjnym zamknięciem. Taki karton jest właściwie gotowym upominkiem dla klienta, współpracownika, czy bliskiej osoby.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Pakując paczkę na prezent warto zadbać o odpowiednie wypełnienie. Tu znakomicie sprawdzi się kilka rozwiązań. Każde z nich robi `efekt wow`, a jednocześnie jest w pełni ekologiczne! Wielką popularnością cieszą się eko-wypełniacze ze skrobi, które później wystarczy wrzucić do wody, by całkowicie się rozpuściły. Mają różne kolory i wyglądają jak urokliwe pianki. Równie ciekawym rozwiązaniem jest wypełniacz z antystatycznego papieru kraft (tu także duży wybór kolorów!) oraz wełna drzewna, która zawsze nadaje paczce klasy (szczególnie dla pudełek z winem lub kosztownym alkoholem).

4. Pudełka z oknem

Niezastąpione, jeżeli chodzi o zestawy prezentowe. Absolutny `must have` każdego sklepu z kosmetykami, słodyczami, bielizną i nie tylko. Pudełka z oknem powstają najczęściej z estetycznej, karbowanej tektury, która zapewnia równocześnie dużą trwałość. Przeźroczyste wieczko daje oczywiście wgląd do środka.

Takie pudełka są na tyle eleganckie, że klienci chętnie wykorzystują je ponownie, na przykład do przechowywania materiałów biurowych lub do zrobienia komuś innemu prezentu.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

5. Pudełka owijki, czyli coś bardzo dedykowanego

To, co najważniejsze w opakowaniach wysyłkowych, to pełna ochrona przedmiotów. Zwłaszcza takich, które w trakcie transportu mogą się pognieść, rozerwać lub porysować. Przykład? Książki! Nietrudno o zagięcie rogu lub okładki, a klienci nie raz skarżą się na uszkodzone książki, które firma przesyłkowa źle potraktowała.

W spakowaniu tak delikatnych przedmiotów największy problem stanowiła przestrzeń w paczce, którą trzeba było czymś wypełnić, by zapewnić odpowiednią amortyzację. I tak właśnie powstały owijki! Naprawdę kapitalne i precyzyjne rozwiązanie, bo karton bardzo ściśle przylega do powierzchni, owijając ją z każdej strony.

Owijki powstają z 3-warstwowej tektury o fali E, dzięki czemu są solidne i wytrzymałe. Składanie i zamykanie jest bardzo proste i szybkie (zamknięcie stanowi pasek klejący). Tego typu rozwiązania powstały już nie tylko dla książek, ale także telefonów komórkowych i produktów biurowych.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

W przypadku specjalnych fix boxów na telefon w środku zastosowano dodatkowo rozciągliwą folię polietylenową, która stabilizuje zawartość. Dzięki temu pudełko nie potrzebuje żadnych wypełniaczy.

Nie da się ukryć, że pudełka owijki to prawdziwa rewolucja dla branży księgarskiej. Ta technologia sprawia, że żaden transport książkom nie straszny!

6. Tuby z tektury

Bardzo ważna kategoria opakowań wysyłkowych w e-commerce. Tuby są niezbędne dla artystów, sklepów zajmujących się sprzedażą grafik, dla drukarni, a także uczniów i studentów. Do środka wejdą jednak nie tylko prace plastyczne, ale również podłużne przedmioty, które ciężko zapakować w karton. Tuleje papierowe są w powszechnym użytku, zapewniają idealną ochronę i wyróżniają się ogromną trwałością. Na dodatek nie zajmują wiele miejsca w transporcie, co jest dodatkowym plusem.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

7. Do czego spakować wino?

Wybór jest naprawdę duży! Dobre wino wymaga odpowiedniej oprawy, dlatego wiele firm szuka opakowań bardzo eleganckich, prezentowych. Popularnym rozwiązaniem jest oczywiście drewniane pudełko. Naturalne, ekologiczne, które później można wykorzystać na wiele sposobów, już samo w sobie jest znakomitym upominkiem. Wyposażone w zawiasy i zamknięcie, stanowi idealną ochronę dla szklanej butelki. A przy tym jest lekkie, więc nie podwyższa znacząco kosztów przesyłki. Skrzynka jest również wzbogacona o eleganckie wypełnienie, dzięki czemu butelka nie będzie się przesuwać.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Alternatywą staną się podłużne, ozdobne pudełko z kokardą, wykonane z tektury. Każda paczka będzie wyglądać, jak indywidualnie zapakowany upominek dla klienta!

Opakowania wysyłkowe - coś dla każdego!

Jak widać, oferta opakowań, kartonów i pudełek jest naprawdę ogromna. Wybierając opcję dla swojego biznesu możecie zadbać o środowisko, a bazując na ekologicznych wypełniaczach, wpiszecie się w trendy. Śmiało można powiedzieć, że era pakowania wszystkiego w zwyczajne kartony klapowe jest już za nami. Dzisiaj branża e-commerce szuka dedykowanych rozwiązań, które będą idealnie pasować. Warto korzystać z tej możliwości, bo takie są oczekiwania klientów. Liczy się nie tylko szybkość wysyłki, ale również jej jakość.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie