Pracownicy Amazona przeciwstawiają się polityce firmy w sprawie kryzysu klimatycznego

Pracownicy Amazona przeciwstawiają się polityce firmy w sprawie kryzysu klimatycznego

Pracownicy Amazona przeciwstawiają się polityce firmy w sprawie kryzysu klimatycznego
Źródło zdjęć: © Getty Images
30.01.2020 09:57, aktualizacja: 30.01.2020 12:56

Ponad 340 pracowników Amazona publicznie skrytykowało firmę za nie wywiązywanie się z "moralnej odpowiedzialności" za kryzys klimatyczny. W swoich oświadczeniach wykorzystali hashtag #AMZNSpeakOut.

Pracownicy opublikowali oświadczenia, które krytyką firmę za niewystarczające działania w tej sprawie. To, co zrobili, jest sprzeczne z polityką Amazona, która zabrania im mówienia o działalności firmy bez wcześniejszej zgody kierownictwa. Taka polityka została wprowadzona po tym, kiedy pracownicy zadeklarowali chęć udziału w strajkach klimatycznych z września ubiegłego roku.

– Każda osoba, która podzieliła się tym oświadczeniem, musiała sama zdecydować, że bez względu na konsekwencje chce stanąć w obronie słusznej sprawy – powiedziała dla "The Guardian" Victoria Liang, inżynier ds. Rozwoju oprogramowania w Amazon.

Pracownicy Amazona w ostatnich latach coraz bardziej krytykują swojego pracodawcę za umowy z firmami naftowymi i gazowymi. Wiosną 2019 roku ponad 8700 pracowników podpisało list skierowany do dyrektora generalnego, Jeffa Bezosa, wzywając go do podjęcia odważniejszych działań.

"Nie pozwolimy pracownikom na publiczne dyskredytowanie"

Rzeczniczka Amazona odpowiedziała na publikacje, mówiąc, że "Amazon zobowiązał się do osiągnięcia zerowego poziomu emisji węgla do 2040 r." i że "firma nie pozwoli pracownikom na jej publiczne dyskredytowanie lub fałszywe przedstawianie jej i ciężkiej pracy ich kolegów, którzy pracują nad rozwiązaniami tych trudnych problemów".

W styczniu tego roku co najmniej trzech pracowników Amazona stwierdziło, że grozi im wypowiedzenie ze względu na publiczną krytykę firmy.

Źródło: theguardian.com

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)