Pozycjonowanie sklepu online ‒ trendy w 2022 roku

Strona głównaPozycjonowanie sklepu online ‒ trendy w 2022 roku
23.05.2022 16:27
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Promocja biznesu w internecie nie należy do prostych działań. Nowe trendy, czynniki rankingowe, potrzeby użytkowników to zaledwie część kwestii, które powinniśmy wziąć pod uwagę. Dziś skupimy się na niewielkiej części e-marketingowego świata, a mianowicie, na trendach w pozycjonowaniu sklepów internetowych w 2022 roku. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie sklepu internetowego w 2022 roku

Jakie są trendy w pozycjonowaniu sklepów internetowych w 2022 roku? Poniżej omawiamy najistotniejsze z nich. 

  • Wartościowy content 

Treści to podstawa w procesie pozycjonowania sklepów i stron internetowych. Bardzo ważna jest zarówno ilość, jak i jakość wdrażanych tekstów. Opisy produktów, treści w poszczególnych zakładkach, artykuły blogowe muszą być unikalne i zawierać przydatne dla użytkowników informacje. To nie koniec, powinniśmy pamiętać o optymalizacji pod kątem słów kluczowych oraz o hierarchii nagłówków (h1, h2, h3). 

  • UX, czyli User Experience 

UX zdefiniować możemy jako reakcje i odczucia, których doświadcza użytkownik naszego sklepu internetowego (lub strony internetowej). Sklep internetowy powinien być przyjazny dla klientów, intuicyjny w obsłudze. Liczą się tutaj optymalizacja ścieżki konwersji zakupowej, prawidłowa hierarchizacja kategorii, przemyślana struktura sklepu. Potencjalny klient nie powinien mieć problemów ze znalezieniem produktów czy informacji. 

Ważne są także funkcjonalności, integracja z szybkimi płatnościami, różne formy dostawy, integracja z mediami społecznościowymi, Allegro czy Ceneo. Warto także pomyśleć o wyszukiwarce wewnętrznej oraz o formularzu kontaktowym. 

  • Poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych 

Poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych to wciąż niezwykle istotna kwestia. Korzystanie ze smartfonów i tabletów to codzienność. Użytkownicy za pomocą wspomnianych urządzeń szukają różnego typu produktów i informacji, wrzucają do koszyka wybrane artykuły, robią zakupy. Niepoprawne wyświetlanie sklepu na urządzeniu mobilnym bardzo często związane jest ze stratą klienta. 

Należy też pamiętać o wprowadzonej w 2019 roku aktualizacji Google, czyli o mobile first index, zgodnie z którą, roboty w pierwszej kolejności indeksują właśnie wersje mobilne. 

Core Web Vitals

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Core Web Vitals od 2021 roku stanowią ważne czynniki rankingowe. Czym są wspomniane czynniki? Na Core Web Vitals składają się: 

  • LCP ‒ Largest Contentful Paint

Largest Contentful Paint tłumaczymy jako największe wyrenderowanie treści. Jest to czas potrzebny na wyrenderowanie największego elementu (treści bądź obrazu), wyświetlanego w widocznym obszarze. LCP nie powinien przekraczać 2,5 sekundy.

  • FID – First Input Delay

First Input Delay to opóźnienie przy pierwszym działaniu. Jest to czas liczony od interakcji użytkownika z Twoją stroną lub sklepem (kliknięcie w link, w przycisk itd.) do momentu reakcji przeglądarki. Ów czas nie powinien przekraczać 100 milisekund.

  • CLS – Cumulative Layout Shift 

Cumulative Layout Shift to skumulowane przesunięcie układu, wielkość przesunięcia układu strony w czasie ładowania.Profil linków 

  • Profil linków

Profil linków to wciąż bardzo ważny czynnik rankingowy Google. Zarówno właściciele sklepów internetowych, jak i stron www, powinni zadbać o wartościowe linki zewnętrzne i przemyślane linkowanie wewnętrzne.

Linki zewnętrzne najlepiej pozyskiwać z witryn powiązanych tematycznie z naszym biznesem. Odnośniki z domen cieszących się autorytetem sprawią, że nasz sklep internetowy zostanie doceniony przez roboty Google. 

Linki wewnętrzne są ułatwieniem podczas indeksowania stron przez roboty. Co więcej, spełniają rolę nawigatorów, sprawiają, że użytkownicy łatwiej i sprawniej poruszają się w obrębie sklepu, bez problemów przeklikują się pomiędzy podstronami, produktami itd.  

  • Grafiki i atrybuty alt, video 

Content to nie tylko wartościowe treści. To także estetyczne grafiki ‒ najlepiej autorskie infografiki oraz przyciągające uwagę zdjęcia produktów. Nie możemy też zapomnieć o tym, że roboty nie czytają obrazów, dlatego bardzo ważne są atrybuty ALT, czyli alternatywne opisy grafik. W atrybutach powinniśmy umieścić najistotniejsze w danym przypadku słowa kluczowe. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego z 1stplace

Pozycjonowanie sklepu internetowego z 1stplace
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Pozycjonowanie sklepu internetowego z 1stplace

Pozycjonowanie sklepu online oraz stron www to specjalność agencji interaktywnej 1stplace. Zespół 1stplace od lat zajmuje się zwiększaniem widoczności sklepów e-commerce oraz stron www w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google. Zakres usług 1stplace to także budowa i projektowanie witryn o różnej wielkości oraz kampanie Google Ads. Specjaliści zapewniają kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy. 

Rozwijaj biznes z 1stplace! 

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie