Poważna awaria mBanku - bankomaty zatrzymywały karty, problemy z płatnościami

Poważna awaria mBanku - bankomaty zatrzymywały karty, problemy z płatnościami

Poważna awaria mBanku - bankomaty zatrzymywały karty, problemy z płatnościami
Źródło zdjęć: © mBank
20.06.2016 22:31, aktualizacja: 21.06.2016 10:51

mBank poinformował na swoim koncie w serwisie Twitter o poważnej awarii. Użycie karty płatniczej wydanej przez bank może skutkować "zjedzeniem" jej przez bankomat. Mogą też wystąpić problemy z płatnościami - sprzedawcy w sklepach mają otrzymywać komunikat, na podstawie którego powinni zatrzymać kartę posiadacza.

Kontakt z infolinią jest utrudniony. Karty płatnicze mBanku były traktowane jako skradzione lub zastrzeżone. Jak podaje gazeta.pl, sprzedawcy mieli zatrzymywać karty, a niektórzy wręcz chcieli je pociąć. Nie działały także płatności internetowe kartą. Klienci, którzy stracili kartę i próbują znaleźć pomoc na infolinii byli informowani o tym, że nową kartę mogą otrzymać za kilkanaście dni.

A K T U A L I Z A C J A

Bank poinformował o zakończeniu awarii. Nie zmienia to jednak faktu, że niektórzy klienci mBanku zostali pozbawieni kart. Co powinni w tej sytuacji zrobić?

Oświadczenie rzecznika mBanku brzmi następująco: - Utrudnienia były czasowe, dotyczyły wybranych kart. Obecnie skupiamy się na tym, aby przygotować sprawnie proces wydawanie nowych kart. Najważniejsza informacja jest taka - karty już działają, można z nich śmiało korzystać - mówi cytowany przez _ gazetę _ Krzysztof Olszewski, rzecznik banku.

Oznacza to, że proces wydawania nowych kart będzie przebiegał zgodnie ze standardową procedurą.

W mediach społecznościowych zawrzało. Poszkodowani klienci informują o tym, że ich karty próbowano zatrzymać w sklepach czy restauracjach. Bank nie poinformował swoich klientów o występujących problemach ani poprzez SMS ani za pomocą komunikatu w mobilnej aplikacji. Tym bardziej internauci są rozzłoszczeni zaistniałą sytuacją.

W związku z tym, że awaria jest ewidentnie winą banku, a nie klientów, możemy spodziewać się jednak przyspieszonej procedury wydawania nowych kart. Nie zmieni to jednak faktu, że klienci przez jakiś czas pozostaną pozbawieni dostępu do pieniędzy zgromadzonych na swoich kontach za pomocą kart płatniczych. Osoby, które zostały poszkodowane, ale wciąż nie zgłosiły się na infolinię, powinny poinformować bank o zaistniałej sytuacji. Przyspieszy to proces wydania nowej karty. Bank nie przewiduje rekompensaty dla klientów, ale poszczególne osoby mogą złożyć osobną reklamację.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (135)