Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
09.10.2013 13:33, aktualizacja: 09.10.2013 13:43

Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym każda bez wyjątku aktywność internetowa jest najczęściej realizowana na laptopach - wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Gdy polski konsument przegląda sieć, odbiera maile, robi zakupy internetowe lub gra - zwykle wykorzystuje do tego laptopa. Mimo wysokiego nasycenia rynku laptopami, Polacy wciąż deklarują chęć ich zakupu (24% zakup kolejnego urządzenia; 7% kupno po raz pierwszy).

- Z badań, które przeprowadziliśmy 2 lata temu jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tą spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie ‘laptopocentryczny’. – powiedział Urban Nyblom, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab.

Tylko jeden na trzech użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta ze smartfona. To mniej niż w Chinach (46%), Niemczech (48%) czy Szwecji (70%). Już w przyszłym roku wskaźnik w Polsce ma wzrosnąć jednak do 51%. 18. Polaków chce zakupić smartfona po raz pierwszy, a połowa obecnych posiadaczy ma zamiar wymienić smartfona na nowszego w ciągu najbliższego roku. Ericsson przewiduje, że wraz ze wzrostem penetracji smartfonów na rynku, większa liczba użytkowników będzie aktywnie korzystać z serwisów internetowych, a w konsekwencji wzrośnie presja na sieci mobilne operatorów.

• Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33%, znacznie mniej niż w Szwecji (70%) i Korei Południowej (73%).

• 80. ‘smartfonowców’ w Polsce to zaawansowani użytkownicy.
• 91. Polaków dokonało cięć na wydatkach w ostatnim roku – najrzadziej oszczędzano na dostępie do internetu (9%).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)