Polscy wydawcy gier planszowych wchodzą na rynek gier mobilnych

Polscy wydawcy gier planszowych wchodzą na rynek gier mobilnych

Polscy wydawcy gier planszowych wchodzą na rynek gier mobilnych
Źródło zdjęć: © Phalanx
24.02.2015 09:57, aktualizacja: 24.02.2015 14:58

Dwie polskie firmy - Phalanx i CUBLO - wspólnie przygotowują cyfrową wersję "Brass", jednej z najbardziej cenionych ekonomicznych gier planszowych świata. Premiera na systemy iOS i Android przygotowywanego na rynki zachodnie zapowiadana jest na drugą połowę roku.

"Brass" jest jedną z najwyżej ocenianych gier ekonomicznych na świecie. Pierwotnie opublikowana w 2007 roku, w osiem lat po premierze utrzymuje się na 15. miejscu listy najlepszych gier planszowych prowadzonej przez branżowy serwis BoardGameGeek w oparciu o oceny użytkowników. Autorem "Brass" jest Martin Wallace, ceniony brytyjski projektant gier planszowych znany również z takich tytułów jak "Steam" (gra o rozwijaniu taboru i sieci kolejowej) i "Świat Dysku: Ankh Morpork" (gra blefu i strategii oparta na popularnym cyklu Terry'ego Pratchetta).

Wydawnictwo Phalanx już wcześniej współpracowało z Wallace'em przy okazji polskich wydań gier "Ankh Morpork" i "07 zgłoś się". Projekt opracowania cyfrowej wersji "Brass" jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem dla polskiego wydawcy gier. Phalanx współpracuje z inną krajową firmą, założonym w 2013 roku niezależnym studiem CUBLO, które ma już na swoim koncie dwie gry na platformy mobilne inspirowane grami planszowymi: "QuAaargh" oraz "Jasper and Zot".

"Polska to ciągle mały rynek dla takich produkcji, dlatego celem są głównie rynki zachodnie" - mówi Michał Ozon z wydawnictwa Phalanx. "Aplikacje mobilne dystrybuuje się na całym świecie. Jeśli gra odniesie sukces, na pewno będziemy szukali kolejnych tytułów wartych wydania w takiej formie. Brass jest więc produkcją na wszystkie rynki - zarówno polskie, zachodnie, jak i wschodnie (w tym dalekowschodnie)" - dodał.

Kilka innych polskich firm już wcześniej opracowywało gry planszowe w wydaniu cyfrowym, m.in. CD Projekt Red, dystrybutor planszowego "Wiedźmina: Gry Przygodowej".

- Poza CD Projekt Red na rynku jest Big Daddy's Creations. Wydali aż 4 cyfrowe wersje gier planszowych: "Neuroshima Hex", "Caylus", "Army of Frogs" oraz "Eclipse". Inne firmy też próbowały swoich sił, np. Momedia z grą "Hacienda", ale często kończyło się to na pojedynczej produkcji - mówi Grzegorz Kościółek z CUBLO.

- Phalanx jako podmiot specjalizujący się w grach planszowych rozpoczął w 2014 roku współpracę z CUBLO, ekspertem w aplikacjach mobilnych. Dzięki tej koprodukcji powstaje właśnie gra "Brass" na urządzenia mobilne - dodał.

Cyfrowa wersja "Brass" ma się ukazać jesienią tego roku.

- Naszym celem jest październik 2015, software to jednak bardzo nieprzewidywalna branża - powiedział Ozon. Gra ukaże się na tablety z systemami iOS i Android. Będzie dostępna do nabycia w Apple Store i Google Play. W porównaniu z wydaniem papierowym gra uzyska nową oprawę graficzną nawiązującą do starych map, kart i pocztówek.

Pierwszą grą planszową opublikowaną na platformy mobilne był "Small World" Phillipe'a Keyaertsa, dostępny w wersji na tablety już od 201. roku. W tej chwili za lidera branży uznawana jest firma Playdek, zawdzięczająca tę pozycję dobrze przyjętym wersjom cyfrowym takich tytułów, jak strategiczna gra "Agricola" czy przygodowa gra "Lords of Waterdeep".

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)