Polacy współtworzą 70-minutową animację o objawieniach fatimskich. Będziemy mieli własnego Pixara?

Polacy współtworzą 70‑minutową animację o objawieniach fatimskich. Będziemy mieli własnego Pixara?

Polacy współtworzą 70-minutową animację o objawieniach fatimskich. Będziemy mieli własnego Pixara?
Źródło zdjęć: © Platige Image/WP
Adam Bednarek
08.11.2016 13:30, aktualizacja: 08.11.2016 15:15

Duchowy, filozoficzny, ale nie religijny. “Fatima” to przygodowy, komediowy film animowany dla dzieci opowiadający o objawieniach fatimskich. Platige Image tworzy go z portugalskim producentem, a częściowym sponsorem jest… właściciel Biedronki!

Platige Image to studio, które sławę zdobyło dzięki takim krótkometrażowym animacjom jak "Katedra" czy "Sztuka spadania". Ekipa ma na swoim koncie liczne reklamy i zwiastuny gier, a także realizację efektów specjalnych w filmach fabularnych. Ostatnio jednak Platige Image angażuje się w dłuższe i autorskie produkcje - studio tworzy kinowego "Wiedźmina", a także własną komputerową animację o objawieniach fatimskich. Polscy twórcy, znani z krótkich, acz efektownych zwiastunów czy filmików, zaczyna tworzyć długometrażowe produkcje.

“Fatima” to pod względem artystycznym w stu procentach dzieło Platige Image - 200 osób z Polski jest zaangażowanych w produkcję. Koproducentem jest portugalskie Imaginew. To właśnie od producenta Rui Pedro Oliveiry wyszedł pomysł na tego typu film animowany, traktujący o objawieniach fatimskich. Platige Image chce jednak uniknąć łatki filmu religijnego. - To historia pełna przygód, w której nie boimy się poruszać kwestii duchowych czy filozoficznych w przyjazny dla najmłodszego widza sposób i za pomocą barwnej plastyki - powiedziała nam Magdalena Bargieł z Platige Image. To ma być duży plus “Fatimy”, bo poważnych, acz komediowych animacji dla dzieci już się nie robi.

- Chcemy wyprodukować film traktujący o istotnych wartościach w subtelny i uniwersalny sposób. „Fatima” jest niezwykłym wyzwaniem pod względem technologicznym i plastycznym. Dzięki postaciom, z którymi można się identyfikować i wartościowej historii dla całej rodziny, może wyróżnić się na rynku międzynarodowej animacji. Wciąż jest bardzo mało wartościowych filmów familijnych, które w ten sposób traktują kwestie duchowości. Uważam, że w dzisiejszych czasach taki film jest po prostu potrzebny – mówi Jarosław Sawko, producent wykonawczy Platige Image.

Częściowym sponsorem jest firma Jeronimo Martins, a więc właściciel dobrze nam znanej Biedronki. Pozyskanie tego sponsora to jednak zasługa portugalskiego producenta. Nie da się ukryć, że w tym przypadku zachęcić do współpracy było łatwiej, nie tylko ze względu na renomę, jaką wyrobiło sobie rodzime studio. Jeronimo Martins bardzo dobrze zna Polaków - Platige Image tworzyło spoty reklamowe dla sieci sklepów.

Polacy z Platige Image odpowiedzialni są za kwestie artystyczne oraz produkcyjne. Reżyserem “Fatimy” będzie Bartek Kik, od lat związany z polskim studiem. Za scenariusz odpowiada zaś Philip LaZebnik, który wcześniej opracował scenariusz do takich filmów jak “Pocahontas”, “Książe Egiptu” czy „Mulan” . Premiera "Fatimy" w maju 2018 roku.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)