Polacy kochają kamerki internetowe!

Polacy kochają kamerki internetowe!

Polacy kochają kamerki internetowe!
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
15.02.2013 13:13, aktualizacja: 15.02.2013 14:31

Polscy internauci korzystają z kamerek internetowych na potęgę. Najczęściej rozmawiamy z rodziną i ukochanymi osobami. 85% osób wskazało, że komunikatorem z którego korzystają jest Skype.

Microsoft przeprowadził krótką ankietę na temat korzystania z kamer internetowych wśród użytkowników Facebooka. Jej wyniki pokazują, że kamery cieszą się ogromną popularnością wśród polskich internautów - aż 92. respondentów posiada kamery internetowe, a 4% zamierza je nabyć. Co ciekawe - wśród respondentów dominują kamery mobilne, czyli nie wbudowane w laptopa czy inne urządzenie mobilne.

Z rodziną przez kamerę i Skype’a

Wśród badanych największą grupę stanowią osoby, które kamerki internetowe wykorzystują do rozmawiania z rodziną oraz z przyjaciółmi. Aż 62. ankietowanych wskazało właśnie na ten cel. 71% osób w żaden sposób nie przygotowuje się do rozmowy i nie zwraca uwagi na swój wygląd czy porządek. Wśród komunikatorów zdecydowany prym wiedzie Skype, który został wskazany przez 85% ankietowanych. Drugim w kolejności komunikatorem jest GG (7%), a pozostałe osoby wymieniały inne programy.

  1. ankietowanych wykorzystuje kamerki do rozmów z partnerami, 5% badanych prowadzi przez nie intymne rozmowy. Tylko 5% osób biorących udział w ankiecie wykorzystuje kamery do poznawania nowych osób, a zaledwie 3% posiada kamerę właśnie w tym celu. Jednak gdy zapytano ankietowanych, czy kiedykolwiek poznali kogoś przez kamerę internetową – 32% przyznało, że tak, a 12% wyraziło taką chęć. Ponadto wyniki ankiety pokazują, że 18% respondentów stara się wyglądać atrakcyjnie w trakcie rozmowy, a 12% specjalnie przygotowuje pomieszczenie, w którym odbywać się będzie rozmowa.

Na co zwracamy uwagę przy zakupie kamerki internetowej?

W kwestii nawyków zakupowych widać, że polscy internauci są konsumentami świadomymi - 32. ankietowanych zwraca uwagę przede wszystkim na wyspecjalizowane funkcje kupowanego sprzętu. Kolejnymi istotnymi czynnikami są kolejno cena - 28% oraz marka 26%. Co ciekawe, niewielu internautów kieruje się przy zakupach opiniami znajomych – tylko 7%. 9% respondentów przykłada uwagę do wyglądu sprzętu, a jedynie 1% kieruje się reklamą.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)