Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków

Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków

Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
12.12.2013 09:30

Ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków w pierwszym miesiącu działania Envelo.pl - platformy internetowej Poczty Polskiej.

Usługi cyfrowe Poczty Polskiej to odpowiedź na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez internet.

Neoznaczek jest pierwszym z trzech produktów elektronicznych Poczty Polskiej. Z platformy można także wysłać list i kartkę pocztową, które w sposób tradycyjny dostarczy listonosz.

_ - W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania platformy sprzedaliśmy ponad 100 000 neoznaczków. Nasi klienci założyli kilka tysięcy kont na platformie Envelo.pl, a prawie wszystkie są aktywne. Najbardziej popularne nominały neoznaczka to oczywiście 1,60 zł dla listu ekonomicznego oraz 2,35 zł dla priorytetowego _ - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Neoznaczek to po prostu znaczek pocztowy dostępny w internecie. Pozwala on na opłacenie krajowych przesyłek listowych nierejestrowanych. Neoznaczek można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.

Neoznaczek zabezpieczony jest kodem data matrix. Informacje zawarte w kodzie pozwalają na zweryfikowanie poprawności opłaty pocztowej, w tym np. daty ważności neoznaczka, nominału i tego, czy dany znaczek nie był już wcześniej wykorzystany. Dodatkowo weryfikacja poprawności opłaty pocztowej przebiega podczas skanowania oraz na etapie dostarczania przesyłki. Wygląd neoznaczka można zmieniać umieszczając na nim jedną z kilkudziesięciu dostępnych grafik.

W pierwszym kwartale 2014 roku neoznaczki będzie można uatrakcyjnić dodając swoje własne zdjęcie lub logotyp. Pojawi się także możliwość opłacenia nimi przesyłek zagranicznych oraz listów rejestrowanych.

W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)