Po 15 latach Home.pl chce podbijać świat

Po 15 latach Home.pl chce podbijać świat

Po 15 latach Home.pl chce podbijać świat
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
23.10.2012 12:00, aktualizacja: 23.10.2012 12:58

Prezes obchodzącej w tym roku 15-lecie istnienia firmy hostingowej Home.pl zapowiada rozszerzenie działalności poza granice Polski.

Początki w małym pokoju

Home.pl powstała w 199. roku jako HomeNet S.C - wspólna działalność trzech osób: Stefana Jurczyka, Piotra Kapcio i Krystiana Stypuły. Mieszcząca się początkowo w pojedynczym pokoju o powierzchni 19 m2 firma oferowała autorską platformę serwerową Idea Web Server, oprogramowanie do tworzenia własnego sklepu internetowego i konta e-mail, a także pośrednictwo w obsłudze domen internetowych. Ta trzecie działalność, czyli domeny internetowe dopiero 6 lat później miała przerodzić się w główną gałąź, która pozwoliła Home.pl zająć wiodącą pozycję na rynku.

Pierwszą usługą nie była wcale sprzedaż domen

Zanim firma zajęła się domenami, stawiała głównie na jakość obsługi klienta. Zainwestowano w dedykowane Biuro Obsługi Klienta z bezpłatną infolinią i 14-dniowy okres testowy dla usług. Na początku lat 2000. były to działania bardzo odważne i innowacyjne. Wkrótce oferta poszerzona została o rozwiązania dla osób startujących dopiero ze swoim biznesem (Business Starter), a także dla bardziej zaawansowanych użytkowników internetu (serwery dedykowane).

Niebawem planujemy ekspansję poza granice Polski oraz wprowadzenie nowych produktów i usług, nieoferowanych dotąd na rynku hostingowym w Polsce

Współpraca z Google i NASK pozwala rozwinąć skrzydła

Dopiero w latach 200. i 2004 firma nawiązała współpracę z Google i NASK, dzięki czemu Home.pl stałą się rejestratorem domen. Dynamicznie rozwijający się rynek internetowy w Polsce i wspomniana współpraca z NASK pozwoliły szczecińskiej spółce zaledwie w 2 lata zająć pierwsze miejsce w liczbie obsługiwanych domen.pl - w 2006 roku home.pl obsługiwało 100 000 domen. Zmiany na rynku, rosnące wymagania klientów i rozwój handlu w internecie spowodował także, że w 2008 roku wprowadzono osobną usługę - Business Shop, która trzy lata później zamieniła się w Click Shop - platformę do tworzenia sklepów internetowych. W ciągu kilku lat oferta polskiej spółki poszerzyła się o kolejne produkty, w tym certyfikaty bezpieczeństwa SSL oraz współpracę ze znanym producentem oprogramowania antywirusowego - Kaspersky Lab.

_ "Piętnastolecie istnienia to dla naszej firmy nie tylko jubileusz, ale przede wszystkim czas wielkich zmian. W lutym pozyskaliśmy nowego inwestora, który pozwala nam dynamicznie rozwijać ofertę produktową. Niebawem planujemy ekspansję poza granice Polski oraz wprowadzenie nowych produktów i usług, nieoferowanych dotąd na rynku hostingowym w Polsce. Zamierzamy również znacząco rozwijać współpracę z dużymi klientami biznesowymi poprzez rozwijanie kanału partnerskiego" _. - mówi o planach firmy prezes home.pl - Marcin Kuśmierz.

Idą zmiany, w tym ekspansja za granicę

Prezes Home.pl zapowiada nadchodzące zmiany, w tym przede wszystkim rozszerzenie działalności na inne kraje. To może jednak nie być takie proste, jak się wydaje. Na polskim rynku, firma trafiła w odpowiedni moment - zaoferowała innowacyjne usługi w czasach, gdy polski e-biznes właśnie zaczynał się rozwijać. Na świecie branża internetowa jest już dużo bardziej zaawansowana i podążenie tą samą ścieżką, co w Polsce, wcale nie musi się skończyć spektakularnym sukcesem.

Trzymamy kciuki za sukces polskiej firmy i z ciekawością będziemy obserwować jak się odnajdą na rynku, gdzie są już obecni tacy giganci, jak godaddy.com czy 1and1.com, który jest też obecny na polskim rynku. Czy uda się powtórzyć lokalny sukces i czy Home.pl znowu trafi w odpowiedni czas ze swoją ofertą? Poczekamy, zobaczymy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)