Panasonic odświeża notebooki

Panasonic odświeża notebooki28.09.2007 10:30
Panasonic odświeża notebooki
Źródło zdjęć: © panasonic

Koncern Matsushita, do którego należy marka Panasonic, zaprezentował nowe modele komputerów przenośnych Toughbook. Nowościami w serii tych szczególnie wzmocnionych przed uszkodzeniami urządzeń są notebooki noszące oznaczenia CF-R7, CF-T7, CF-W7 i CF-Y7. Producent wiąże z nimi nadzieje na duży wzrost zysków.

Do 2010 r. koncern chciałby zwiększyć globalną sprzedaż Toughbooków ponad siedmiokrotnie w stosunku do poziomu z 2006 r. Plany te ujawnił Toshiyuki Takagi, szef działu produktu i firmy Panasonic AVC Networks na konferencji prasowej, jaka odbyła się w Tokio. Plany dotyczące samej tylko Europy są jeszcze bardziej optymistyczne, mówią bowiem o dziesięciokrotnym wzroście sprzedaży produkowanych przez firmę notebooków.

Nowe modele Toughbooków mają firmie w tym pomóc. Są one przeznaczone na rynek korporacyjny i w porównaniu z poprzednimi generacjami wyposażono je w jeszcze lepsze, jak przekonuje Panasonic, zabezpieczenia. W porównaniu z linią Toughbook 5 mogą m.in. wytrzymać upadek z wyższej wysokości.

Modele te mają zachowywać sprawność po upadku z wysokości 76 cm ( wysokość blatu przeciętnego biurka ), nawet jeśli są włączone ( przypomnijmy, iż dla Toughbooków 5 upadek z wyższej wysokości niż 30 cm może skończyć się niefortunnie, i to bez względu na to, czy są włączone czy nie ).

Na wspomnianej konferencji możliwości notebooków zaprezentowano w praktyce, kilkakrotnie upuszczając je na podłogę. Pokazano również nowy system zabezpieczający komputery przed zalaniem, mogący skutecznie odprowadzić do 200 mililitrów cieczy ( pojemność przeciętnej szklanki ) przez otwory w podstawie urządzeń bez ryzyka ich uszkodzenia.

Wszystkie nowe maszyny oparte są na platformie Intel Santa Rosa. W porównaniu ze starszą linią mobilnych pecetów wyposażono je w dwukrotnie więcej pamięci operacyjnej ( 1 GB ) oraz pojemniejsze dyski twarde ( 80 GB ). Notebooki obsługują interfejs bezprzewodowej komunikacji Wi-Fi, jednakże bez wsparcia dla najnowszej wersji tego standardu, 802.11n.

Jeden z komputerów, CF-R7, będzie dostępny tylko w Japonii. Posiada on 10,4-calowy wyświetlacz LCD XGA ( 1024 x 768 pikseli ) i nie dysponuje własnym napędem optycznym. Do sprzedaży trafi 19 października w cenie ok. 1780 dolarów.

Pozostałe trzy maszyny będą rozprowadzane także poza Krajem Kwitnącej Wiśni. Oto ich podstawowe parametry, ceny i terminy rynkowych premier:
- CF-T7 ( ekran 12,1" XGA ): Japonia - 19 października,
- CF-W7 ( ekran 12,1" XGA, napęd DVD Super multi ): Japonia - 16 listopada,
- CF-Y7 ( ekran 14,1" SXGA, 1400 x 1050 pikseli, napęd DVD Super multi ): Japonia - 19 października

W Europie komputery będą dostępne od 27 listopada, w cenie ( w przeliczeniu ) odpowiednio 2100, 1950 oraz 2170 euro. Prawdopodobnie w tym samym czasie urządzenia będzie można nabyć w Amerykach i Azji. Nie znane są jeszcze ceny na tamtejszych rynkach.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)