Oto najskuteczniejsza reklama w internecie. Większość dużych firm już ją wykorzystuje

Oto najskuteczniejsza reklama w internecie. Większość dużych firm już ją wykorzystuje31.10.2022 11:46
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany Interaktywnie.com

Efektywność oraz możliwości personalizacji przekazu reklamowego sprawia, że marketerzy w swoich strategiach marketingowych chętnie uwzględniają programmatic buying - wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com.

Ebook z raportem w pdf możesz za darmo pobrać tutaj:

Według opracowania narzędzia programmatic buying pomagają nie tylko zwiększyć sprzedaż produktów, ale także skutecznie generować leady oraz zwiększać świadomość marki. Korzystając z tego rozwiązania trzeba się jednak liczyć z wyzwaniami. Wśród najczęściej wymienianych jest wyznaczenie grupy docelowej dla przekazu reklamowego, jego odpowiednia personalizacja, a także dopasowanie i rozdysponowanie budżetu.

Z roku na rok rośnie popularność programmatic buying. Potwierdzają to dane dotyczące wielkości tego rynku, którego wartość w tym roku może zbliżyć się globalnie do poziomu 500 mld dolarów, a w ciągu następnych dwóch przekroczyć 600 mld dolarów.

Wzrost popularności rozwiązanie to zawdzięcza przede wszystkim z jednej strony efektywności (na tym zależy przecież reklamodawcom najbardziej), ale także możliwościom, jakie daje małym serwisom w kwestii zarabiania na reklamach (wydawcy więc także są nim zainteresowani). Efektywność marketingu programatycznego opiera się w pierwszej kolejności na personalizacji reklam pod konkretną grupę użytkowników, natomiast drugim elementem jest automatyzm, z jakim sprzedawane i następnie umieszczane są na stronach dane reklamy.

Programmatic ważniejszy niż kiedykolwiek

Jak czytamy w raporcie Interaktywnie.com, 11,5 procent marketerów traktuje programmatic buying jako jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych wykorzystywanych w 2022 roku. Wnioski z badania dotyczą również reklam niektórych grup produktów - tak, według RoiRevolution, w 2022 roku łącznie 17,7 procent marek związanych ze sprzętem gospodarstwa domowego wykorzysta wyłącznie programmatic buying w swojej strategii marketingowej. W przypadku marek odzieżowych ma to być 6,9 procent, natomiast żywności i napojów 7,1 procent.

Wnioski z kolejnego badania cytowanego przez redakcję Interaktywnie.com idą jeszcze dalej. Według jego analityków, w całym 2022 roku nawet połowa reklam wideo zostanie zakupiona w modelu programatycznym. W Stanach Zjednoczonych na ten rodzaj reklamy wydanych zostanie aż 63 mld dolarów, a dynamika wzrostu tego segmentu rynku będzie sięgać 20 procent.

Wyzwania i wymagania marketerów

Jak czytamy w ebooku, w tym roku 62 procent marketerów wykorzysta w swojej strategii marketingowej programmatic buying. Największym wyzwaniem według marketerów jest natomiast wybór grupy docelowej do kampanii, na co wskazało 46 procent badanych. Z kolei 37 procent wskazuje na wyzwanie związane z odpowiednią alokacją budżetu, a 32 procent z personalizacją materiału marketingowego. Dodatkowo dla 30 procent wyzwaniem jest jakość posiadanych danych oraz osiągnięcie wymaganego ROI.

Z kolei wśród wymagań, jakie stawiają marketerzy przed narzędziem jakim jest programmmatic buying można wymienić na pierwszym miejscu zwiększenie sprzedaży - 53 procent, a następnie generowanie leadów - 47 procent i zwiększenie świadomości marki - również 47 procent. Dane zebrał serwis Marketing Charts.

Artykuł sponsorowany Interaktywnie.com
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie