Ostre otwarcie roku Panasonica - zaawansowane telewizory w ataku

Ostre otwarcie roku Panasonica - zaawansowane telewizory w ataku

Ostre otwarcie roku Panasonica - zaawansowane telewizory w ataku
18.02.2013 15:29, aktualizacja: 04.03.2013 11:16

W zeszłym roku wielu pesymistów głosiło rychły koniec Panasonica, a już z pewnością koniec telewizorów sygnowanych tą marką. Panasonic pokazuje jednak, że coraz lepiej radzi sobie ze swoimi problemami finansowymi (wyniki są na plusie), ale jeszcze lepiej idzie mu wprowadzanie na rynek nowych sprzętów. Podczas Panasonic Convention 2013 firma pokazała wiele zaawansowanych produktów z różnych kategorii, jednak jak zawsze u Panasonica pierwsze skrzypce grały telewizory.

Laurent Abadie, szef koncernu Panasonic na Europę nie krył zadowolenia z kierunku, w jakim podąża firma. Z dumą prezentował nowe produkty, które mają tworzyć kompleksowe rozwiązania dla domów, czy sektora motoryzacyjnego. Abadie skupił się między innymi na zaawansowanym systemie ekologicznego domu, który wyposażony w panele słoneczne i specjalne pompy ciepła, jest w stanie sam produkować energię, przechowywać ją, ale także ogrzewać dom zimą i schładzać go latem. Mniej znaną gałęzią Panasonica jest mocna obecność na rynku samochodowym. Nowoczesne systemy zasilania samochodów elektrycznych znajdziemy w tak popularnych markach jak Ford, Volkswagen, czy Audi. Co ciekawe, Panasonic nie tylko „zasila”. samochody, ale we współpracy z producentami aut tworzy kompletny system inteligentnego samochodu, spójny ekosystem bezpieczeństwa, zasilania i rozrywki. Dla przeciętnego użytkownika najważniejsze i najciekawsze są jednak nowości z rynku Audio-Video i tutaj Panasonic nie zawiódł swoich klientów. Telewizorów pokazano
całe mnóstwo, jednak co najważniejsze, nowe urządzenia pokazują, jak dużą lekcję odrobił Panasonic w dziedzinie tego, co klienci chcą znaleźć w telewizorze na miarę XXI wieku.

Panasonic Convention wprowadziła do telewizorów funkcjonalność nazwaną "my Home Screen". Dzięki niej telewizor staje się wreszcie spersonalizowanym centrum domowej rozrywki łączącym w sobie wiele różnych treści: programy telewizyjne, internet, Smart Tv, integracje z urządzeniami przenośnymi jak tablety i smartfony. Wszystko to jest dodatkowo spersonalizowane pod każdego użytkownika w domu. Telewizor oczywiście sam rozpozna, jaki użytkownik obecnie korzysta z niego i ustawi odpowiednie preferencje pod niego. Jak tego dokona? W kilku modelach Panasonic zainstalował kamery wideo, które oprócz połączeń wideo przez Skype umożliwiają także personalizowanie telewizora. Najbardziej zaawansowane modele Panasonic wyposażył także w cyfrowe piórko, dzięki któremu możemy wykorzystać telewizor jako tablicę interaktywną i robić na nim notatki. Przykładem zastosowania piórka może być sytuacja, w której np. przesyłamy do telewizora zdjęcie wykonane smartfonem albo tabletem. Po jego wyświetleniu na dużym ekranie możemy użyć
interaktywnego piórka do edytowania zdjęcia, nanoszenia poprawek, kadrowania, dopisywania komentarzy, robienia rysunków itd. Ilość możliwych do wykonania czynności jest całkiem spora. Tak przygotowane zdjęcie możemy następnie za pomocą telewizora zapisać ponownie w naszym urządzeniu przenośnym.

Obraz

Ważną i przydatną nowością jest obecność na pokładzie wybranych modeli telewizorów podwójnego tunera. Oznacza to, że wzorem zaawansowanych dekoderów telewizji cyfrowej, telewizor może wyświetlać na ekranie jeden program, a w tym samym czasie nagrywać drugi. Podwójny tuner dotyczy trzech rodzajów sygnałów: telewizji analogowej, telewizji cyfrowej oraz telewizji satelitarnej. W sumie znajdziemy ich zatem aż sześć. Dla miłośników płatnych kanałów, lub podłączania telewizji kablowej bezpośrednio do telewizora Panasonic jako pierwszy na rynku wprowadził dwa sloty na karty CF - to duże ułatwienie.

Panasonic pokazał też nową wersję swojego dotykowego pilota. Tym razem został on wzbogacony o funkcje głosowe, dzięki którym można sterować telewizorem wydając mu komendy głosowe.

Nowa linia produktowa Panasonica na rok 201. to linia zarówno telewizorów LED jak plazmowych . Urządzenia będą dostępne w rozmiarach od 42 do 65 cali i dostępne będą w różnych przedziałach cenowych.

Mocne wejście AGD

Panasonic na rynku polskim nie był specjalnie mocno kojarzony ze sprzętem AGD. W tym roku może się to bardzo zmienić, gdyż japoński producent przygotował kilka ciekawych urządzeń. Obok zaawansowanych lodówek, na rynku pojawią się nowe pralki w wyśrubowanymi parametrami ładowności, prędkości wirowania, ale przede wszystkim energooszczędności. Na rynku zadebiutują też nowe odkurzacze, które aby uzyskać taką samą moc ssania, jak konstrukcje klasyczne, zużywają około 40. mniej energii elektrycznej. Ciekawie zapowiada się też rywalizacja Panasonica na rynku męskich golarek, który do tej pory zdominowany jest praktycznie przez Philipsa i Brauna. Najnowsze dzieło Panasonica – golarka elektryczna Milano - wyposażona jest w bardzo ciekawy system tnący. Po pierwsze składa się on aż z 5 elementów tnących, które niezależnie od siebie dopasowują się do kształtu twarzy. Po drugie, Panasonic zastosował w swojej maszynce do golenia adaptacyjny system golenia, który dopasowuje prędkość pracy ostrzy tnących, do gęstości
zarostu. W praktyce oznacza to, że w miejscach gdzie zarost jest mniejszy, golenie będzie się odbywać znacznie delikatniej, a skóra będzie znacznie mniej podrażniona. Zapowiada się ciekawa rywalizacja na tym rynku.

Obraz

Obok tego w sklepach powinno się pojawić dwustronne żelazko, o którym pisaliśmy w relacji z targów IFA 2012. cała gama kuchenek mikrofalowych (także z gotowaniem na parze), depilatorów i szczoteczek do zębów. Nie zabraknie także – w naszej ocenie – jednych z najlepszych żarówek LED. Panasonicowi udało się stworzyć żarówki, które wyglądem wyglądają dokładnie tak, jak dobrze nam znane żarówki z włóknem wolframowym. Ich przewagą jest jednak idealnie dobrana barwa światła, która pokrywa się zakresem tonalnym z tym, co tak dobrze znamy z obecnych żarówek.

Garść nowości foto Panasonic nie ma w zwyczaju prezentowania swoich najważniejszych nowości fotograficznych podczas Panasonic Convention, a robi to na swoim dedykowanym branży foto wydarzeniu Digital Imaging Seminary. Jednak i tutaj nie zabrakło kilku ciekawostek. Jedną z nowości jest wodoszczelna kamerka HX-A100. która pozwala rejestrować obraz bez konieczności używania rąk. Gadżet nie jest ciężki i ma niewielkie rozmiary. Kamera posiada uniwersalny uchwyt, który umożliwia jej przymocowanie do kasku lub plecaka. Jest też zaczep na ucho. HX-A100 posiada wbudowany moduł Wi-Fi, umożliwiający transmitowanie obrazu na żywo w trakcie nagrywania. Pozwala też na przesyłanie nagranych obrazów do serwisów społecznościowych przy użyciu smartfona lub tabletu. W kamerze zastosowano obiektyw o jasności F2,5, przetwornik BSI oraz procesor obrazu LSI. Nie zabrakło funkcji stabilizacji obrazu oraz ujęcia poziomego (Level Shot), które automatycznie koryguje przechylenia obrazu.

Obraz

Obok kamery Panasonic pokazał też pięć nowych kompaktowych aparatów Lumix. Bardzo ciekawie zapowiada się miniaturowy aparat XS1 o grubości zalewie 1. mm. Kompaktowy rozmiar i niewielkie rozmiary sprawiają, że aparat można mieć zawsze przy sobie. Ciekawą propozycja jest także model DMC-TZ40. Aparat wyposażono w 18,1-megapikselowy czujnik MOS, 20-krotny zoom optyczny, tryby kreatywne oraz możliwości nagrywania filmów Full HD AVCHD. Dzięki wbudowanemu Wi-Fi oraz możliwości korzystania z technologii NFC aparat umożliwia łatwe publikowanie zdjęć w internecie, a także połączenia z innymi urządzeniami.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)