Odbierasz telefon, a w słuchawce pracownik banku? To może być oszustwo

Odbierasz telefon, a w słuchawce pracownik banku? To może być oszustwo

Odbierasz telefon, a w słuchawce pracownik banku? To może być oszustwo
Źródło zdjęć: © WP.PL
Adam Bednarek
03.10.2017 13:49, aktualizacja: 04.10.2017 11:18

Coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banku. Prób wyłudzenia poufnych informacji jest na tyle dużo, że przed przekrętem ostrzega działające przy Związku Banków Polskich Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa.

Na czym polega przekręt? Oszuści dzwonią do ofiary i podszywają się pod pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W trakcie rozmowy proszą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie ofiara ma podać kod SMS, który przyszedł na jej telefon. Jeżeli ktoś wykona polecenia oszusta, to sprawi, że kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W praktyce oznacza to utratę dostępu do konta bankowego i jego wyczyszczenie - bo wszelkie transakcje będą potwierdzane przez oszusta.

Przed metodą oszustwa zwaną vishingiem ostrzegał niedawno bank ING. Najwyraźniej skala oszustw jest na tyle duża, że na celowniku znaleźć się mogą klienci wszystkich banków działających w Polsce. Dlatego specjalny komunikat, informujący o atakach vishingowych, opublikowało działające przy Związku Banków Polskich Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa - informuje portal cashless.pl.

Właśnie dlatego nie wolno podawać tak poufnych danych, jak login i hasło, przez telefon czy internet. Warto ostrzec znajomych, bo skala ataków vishingowych jest duża.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (192)