Trwa ładowanie...
d4xyjg8

Odbierasz telefon, a w słuchawce pracownik banku? To może być oszustwo

Coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banku. Prób wyłudzenia poufnych informacji jest na tyle dużo, że przed przekrętem ostrzega działające przy Związku Banków Polskich Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Właśnie dlatego nie powinno podawać się poufnych danych przez telefon
Właśnie dlatego nie powinno podawać się poufnych danych przez telefon (WP.PL)
d4xyjg8

Na czym polega przekręt? Oszuści dzwonią do ofiary i podszywają się pod pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W trakcie rozmowy proszą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie ofiara ma podać kod SMS, który przyszedł na jej telefon. Jeżeli ktoś wykona polecenia oszusta, to sprawi, że kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W praktyce oznacza to utratę dostępu do konta bankowego i jego wyczyszczenie - bo wszelkie transakcje będą potwierdzane przez oszusta.

Przed metodą oszustwa zwaną vishingiem ostrzegał niedawno bank ING. Najwyraźniej skala oszustw jest na tyle duża, że na celowniku znaleźć się mogą klienci wszystkich banków działających w Polsce. Dlatego specjalny komunikat, informujący o atakach vishingowych, opublikowało działające przy Związku Banków Polskich Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa - informuje portal cashless.pl.

Właśnie dlatego nie wolno podawać tak poufnych danych, jak login i hasło, przez telefon czy internet. Warto ostrzec znajomych, bo skala ataków vishingowych jest duża.

d4xyjg8

Podziel się opinią

Share
d4xyjg8
d4xyjg8
Więcej tematów