Nowe logo Google. Jak zmieniało się przez lata?

Nowe logo Google. Jak zmieniało się przez lata?

Nowe logo Google. Jak zmieniało się przez lata?
02.09.2015 11:17, aktualizacja: 02.09.2015 11:57

Wyszukiwarka Google po raz szósty w swojej historii zmieniła logo. Wchodzących na jej stronę wita teraz nowy logotyp, który symbolizować ma ewolucję, jaka zaszła w ostatnich latach w zwyczajach użytkowników. Zmiana ta przyszła niedługo po ogłoszeniu powstania spółki Alphabet, której częścią stał się Google.

- Google w ciągu ostatnich 17 lat bardzo się zmieniło – od zakresu oferowanych przez nas produktów aż po ewolucję ich wyglądu i sposoby działania. Teraz zmieniamy rzeczy raz jeszcze – ogłasza firma w YouTube'owym filmie, który towarzyszył ogłoszeniu o nowym logo. Nowy sposób prezentowania nazwy wyszukiwarki jest według niej "prosty, czysty, kolorowy i przyjazny" i lepiej odzwierciedla rozmaite sposoby, na które ludzie korzystają z Google'a.

I chociaż może się to wydawać mało znaczącym detalem, to jest to jednocześnie logotyp, który widzimy każdego dnia być może najczęściej ze wszystkich. Na razie jeszcze po wejściu na stronę główną wyszukiwarki wita nas animacja, w której zmazywane jest stare logo i zastępowane nowym.

W swojej historii Google zmieniało logo w istotny sposób sześć razy. Poniżej znajdziecie wszystkie jego poprzednie wersje.

Obraz
© (fot. Google)
Obraz
© (fot. Google)
Obraz
© (fot. Google)
Obraz
© (fot. Google)
Obraz
© (fot. Google)

Oprócz tego firmie zdarzały się drobne, ledwo zauważalne modyfikacje logotypu. Ostatnia z nich miała miejsce w 2014 roku, gdy zmieniono nieco umiejscowienie drugiego "g" i "l".

Zmiana logo to pierwsza poważna decyzja, podjęta przez nowego prezesa Google'a - Sundara Pichaiego. Został on CEO po tym, jak dotychczasowy dyrektor generalny – Larry Page – objął stery nowo powstałej firmy Alphabet, mającej grupować wszystkie inicjatywy i projekty internetowego giganta. Google stał się jednocześnie częścią Alphabetu.

Restrukturyzacja, którą ogłoszono w pierwszej połowie sierpnia, ma dać inwestorom lepszy wgląd w to, jakie nakłady firma przeznacza na swoje nowsze inicjatywy, np. prace nad zbudowaniem samosterownego samochodu, soczewkami kontaktowymi dla diabetyków, które mierzą poziom glukozy we łzach, czy nad projektem zainstalowania suberszybkich światłowodowych sieci internetowych w wielu miastach USA.

Page mówi o o wiele ambitniejszych projektach niż do tej pory, wspieraniu przedsiębiorców i firm w rozwoju, inwestowaniu w dostępne zasoby i możliwości i - co najważniejsze w tym wszystkim - "poprawie warunków życia tak wielu ludzi jak tylko jest to możliwe".

Na razie jednak mamy nowe logo.

_ DG _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)