Nokia wejdzie na rynek laptopów

Nokia wejdzie na rynek laptopów

Nokia wejdzie na rynek laptopów
02.03.2009 07:00, aktualizacja: 02.03.2009 14:09

Nokia aktywnie szuka nowych źródeł dochodów. Oprócz produkcji telefonów komórkowych i rozwiązań sieciowych, fiński gigant zamierza rozwijać się na rynku MID-ów (agn. Mobile Internet Device) i wejść na rynek laptopów.

W wywiadzie dla Reutersa, szef Nokii Olli-Pekka Kallasvuo potwierdził, że chce aby Nokia pojawiła się na rynku laptopów - zdominowanym obecnie przez marki typu HP, Dell czy Acer. Start nie będzie prosty, ze względu na wielką konkurencję, jednak laptopy z logo Nokii mogą odnieść podobny sukces do telefonów z logo Apple'a - w obu przypadkach mowa jest o bardzo cennej i rozpoznawalnej marce.

Producent ma już doświadczenie w produkcji urządzeń typu MID, które w czterech wersjach zdążyły trafić na rynek (tablety Nokia 7XX i 8XX). Linuksowa platforma Maemo z edycji na edycję staje się coraz bardziej wydajna, a jej nowe modele mają coraz lepsze specyfikacje. W kuluarach targów Mobile World Congress 2009 mówiło się o nowym tablecie Nokii.

Urządzenie ma mieć wysuwaną klawiaturę QWERTY i odchylany ekran. Sercem tabletu będzie nowy, wielordzeniowy procesor ARM o nazwie Sparrow. Podobnie jak miało to miejsce kilka lat temu w komunikatorach Nokii, Nokia Sparrow ma być przystosowana do pracy ciągłej, a uruchomione w pamięci aplikacje mają bez żadnych problemów pracować w trybie ciągłym miesiącami.

Według nieoficjalnych informacji, urządzenie będzie miało bardzo nietypową klawiaturę QWERTY z obróconymi przyciskami. Mimo pomniejszonych gabarytów przycisków, nowe rozwiązanie Nokii ma zagwarantować praktyczny brak pomyłek.

Na podstawie opowiadań osób, które miały już styczność z prototypem tabletu, wygenerowano obrazek załączony do tej wiadomości. Ostateczny produkt będzie wyglądał jeszcze inaczej - ekran ma być przesuwany w kilku kierunkach, a na obrazku pojawiła się kopia rozwiązania zastosowanego w N97.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)