Nokia buduje infrastrukturę GSM‑Railway na trasie Warszawa-Łódź
Nokia Networks dostarczy infrastrukturę GSM-Railway (GSM-R) dla 110-kilometrowej linii łączącej Warszawę i Łódź.
W projekcie realizowanym w systemie _ pod klucz _, Nokia wykorzysta swoje stacje bazowe Flexi Base Station i technologię Base Station Controller oraz zintegruje za pomocą platformy GSM-R Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), zapewniając sygnalizację poziomu 2. W celu zapewnienia najwyższej jakości wdrożenia sieci Nokia dostarczy również szeroką gamę usług takich jak projektowanie sieci, zarządzanie projektem, wdrożenie oraz utrzymanie sieci, zaś system zarządzania siecią Nokia NetAct zapewni wydajność i stabilność sieci komórkowej. Projekt jest częścią szerokiego planu modernizacji krajowej sieci kolejowej realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Wdrażając najwyższe standardy bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej pomożemy zoptymalizować czas podróży na jednej z najbardziej popularnych tras kolejowych w Polsce - mówi Dirk Lewandowski, szef Railway Solutions w Nokia Networks. - Jest to nasz kolejny projekt w sektorze telekomunikacji kolejowej w Polsce, po tym, jak zostaliśmy wybrani do budowy mobilnej infrastruktury na strategicznej linii Warszawa-Gdynia oraz 440-kilometrowym odcinku trasy Wschód -Zachód łączącym Łowicz i Terespol - dodaje Lewandowski.
Nokia wdrożyła do tej pory 2. sieci GSM-R obsługujących ponad 70 000 km linii kolejowych w 20 krajach. Niedawno firma zrobiła kolejny krok w ewolucji systemu GSM-R umożliwiając automatyczna kontrolę pociągów i pozwalając operatorom kolejowym obsługiwać nawet o 40 proc. większe natężenie ruchu .