Nintendo z zyskiem sprzedaży i nową strategią

Nintendo z zyskiem sprzedaży i nową strategią

Nintendo z zyskiem sprzedaży i nową strategią
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
05.02.2015 13:25, aktualizacja: 05.02.2015 15:31

Jeden z największych producentów konsol firma Nintendo 2014 rok zamknęła zyskiem - wynika z opublikowanych właśnie wyników finansowych. Jednocześnie ogłosiła, że wycofuje się z dystrybucji gier i konsol w Brazylii - powodem są wysokie cła i prawo bankowe.

Zysk operacyjny Nintendo w ciągu ostatnich trzech kwartałów 201. r. wyniósł 31,6 mld jenów. Oznacza to wzrost o 46 proc. w stosunku do wyniku zeszłorocznego za ten sam okres, jednak w 2014 roku firma nie wypuściła nowych konsol, co znacząco obniżyło koszty jej działalności. Na wyniki Nintendo wpłynął również niski kurs jena.

Jak podała agencja Reuters, analitycy oczekują, że zysk operacyjny Nintendo za cały bieżący rok fiskalny wyniesie ok. 36,6 mld jenów. Równocześnie sama firma spodziewa się zysku netto rzędu 30 mld jenów. Jest to znaczący wzrost względem prognozowanych wcześniej 2. mld jenów oraz odniesionej w poprzednim roku fiskalnym straty 23,2 mld jenów.

Ogłoszone wyniki nie obejmują ostatnich zmian w Nintendo. W opublikowanym 9 stycznia oświadczeniu firma ogłosiła decyzję o wycofaniu się z dystrybucji gier i konsol w Brazylii. Serwis Polygon podał ponadto, że Nintendo nie ma w planach wycofywania się z innych krajów Ameryki Południowej.

W oświadczeniu amerykański oddział Nintendo uzasadnił podjętą decyzję "wysokimi cłami przewozowymi stosowanymi w tym sektorze". Jednym z możliwych rozwiązań tej sytuacji byłoby przeniesienie produkcji konsol do Brazylii. Takie wyjście stosuje m.in. Microsoft, który swoje produkowane w Brazylii konsole Xbox One sprzedaje za 2,2 tys. reali brazylijskich (ponad 3 tys. zł), podczas gdy importowana przez Sony konsola PlayStation 4 kosztuje 4 tys. reali (ponad 5,5 tys. zł). Nintendo jednak nie zdecydowało się na otwarcie produkcji w Brazylii. Przykładowo, nowy iPhone 6 kosztuje w przeliczeniu około 450. zł za podstawową wersję.

Wysokie cła przewozowe nie były jedynym problemem, które firma Nintendo napotkała w Brazylii. Jak zauważa brazylijski serwis UOL Jogos, brazylijskie przepisy bankowe znacząco utrudniały przeprowadzanie transakcji internetowych poprzez konsole, będące coraz częstszym elementem nowych gier.

Mimo problemów Nintendo pozostaje jednym z najważniejszych światowych producentów konsol oraz skierowanych na nie gier. Popularność tych ostatnich nie zanika: dwa największe w ostatnich miesiącach hity Nintendo, "Mario Kart 8. i "Super Smash Bros." w wersji na Wii U, sprzedały się w minionym kwartale odpowiednio w 4,77 mln oraz w 3,39 mln egzemplarzy na całym świecie.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)