WP

Nie garb się! Podpowiadamy, jak należy siedzieć przy komputerze

Ze statystyk wynika, że tylko jedno na sto stanowisk w polskich biurach jest prawidłowo przystosowane do długotrwałego użytkowania komputera. Domyślamy się, że jeszcze gorzej jest w naszych domach, gdzie zupełnie nie pilnujemy swojej postawy czy odpowiedniego oddalenia od monitora - ważne, żeby w danym momencie było nam wygodnie. Takie podejście powoduje, że coraz więcej z nas cierpli na bóle kręgosłupa i problemy ze wzrokiem.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nie garb się! Podpowiadamy, jak należy siedzieć przy komputerze
(Thinkstockphotos)
WP

Krzesło
To najważniejsza część twojego stanowiska. Dlatego jeśli dużo czasu spędzasz przed komputerem w domu, nie warto oszczędzać na jego kupnie. Musi ono spełnić kilka podstawowych warunków:
- regulacja - im więcej parametrów możemy regulować, tym lepiej. Absolutnym minimum jest regulacja wysokości siedziska, ponieważ podczas pracy nasze stopy powinny spoczywać płasko na podłodze, a kolana powinny być ugięte pod kątem prostym.
- dopasowane oparcie - podczas wybierania fotela, należy szczególną uwagę poświęcić kształtowi oparcia. Zdecydujmy się na takie, które jest lekko wygięte do przodu i dobrze podpiera odcinek lędźwiowy naszego kręgosłupa.

Monitor
Jeśli pracujecie jeszcze na monitorach starego typu (CRT), koniecznie wyposażcie go w filtr. Dużo mniej szkodliwe są monitory ciekłokrystaliczne. Monitor ustawiamy na wprost - tak, aby oczy znajdowały się 40-7. cm od obrazu. Jego górna krawędź powinna znajdować się kilka centymetrów poniżej poziomu naszych oczu. Pamiętajmy też, żeby unikać bezpośredniego światła słonecznego padającego na monitor.

Biurko
Jego optymalna wysokość to 67-8. cm. Najlepiej usiąść i sprawdzić, na jakiej wysokości znajdują się nasze łokcie - powinny znajdować się mniej więcej na wysokości blatu. Ważne również, aby było na tyle szerokie, żeby oprócz wystarczająco oddalonego monitora, zmieściło także klawiaturę i ok. 10-15 cm pustej przestrzeni na podparcie dla nadgarstków.

WP

Odpowiednie wyposażenie stanowiska, to połowa sukcesu. Należy również co godzinę, dwie wstać i wykonać kilka ćwiczeń - skrętów, skłonów, rozciągnięć. Jeśli na co dzień pracujemy przy biurku, pomyślmy także o dodatkowej aktywności fizycznej (aerobik, pływanie).

Zobacz, jak poprawić kondycję i zdrowie!

(fot. PAP / WP.PL)
Podziel się

Dołącz do nas na Facebooku

WP

jg/gb/gb

Polub WP Tech
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP