NCBR przeznaczy 100 milionów złotych na rozwój sektora gier w Polsce

NCBR przeznaczy 100 milionów złotych na rozwój sektora gier w Polsce

NCBR przeznaczy 100 milionów złotych na rozwój sektora gier w Polsce
Źródło zdjęć: © NCBR
20.11.2019 20:45, aktualizacja: 22.11.2019 11:01

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczy 100 milionów złotych na rozwój sektora gier w naszym kraju. - Polska jest 4. na świecie eksporterem gier i urządzeń z sektora gamingowego - mówi minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło w środę 4. edycję programu sektorowego GameINN. Jest on sfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W konkursie na wsparcie nowatorskich projektów w sektorze gamedev NCBR przeznaczył 100 mln zł.

Podczas inaugurującej obecną edycję programu konferencji prasowej w Warszawie, minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak poinformowała, że w trzech poprzednich edycjach GameINN projekty otrzymały dofinansowanie w kwocie ponad 316 mln zł.

- Polska jest czwartym na świecie eksporterem tego typu sprzętu gier, urządzeń w tym obszarze - podkreśliła minister.

O dofinansowanie w wysokości 20 milionów złotych mogą się ubiegać przedsiębiorcy oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku.

Według rządowych danych wartość polskiego rynku gier wideo w roku 2016 wyniosła 1,85 mld zł. Podano również, że prognoza na rok 2019 to około 2,23 mld.

- Sektor producentów gier wideo to nasza wizytówka na świecie. Sukces polskich technologii i produktów z branży kreatywnej na globalnym rynku to jednak nie tylko powód do dumy. To realne korzyści dla naszej gospodarki oraz jak pokazują tematy projektów realizowanych w programie - społeczeństwa. - mówi wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

- GameINN jest dedykowany całej branży gier wideo, nie tylko twórcom gier. Dofinansowanie w programie otrzymały już projekty takie, jak m.in.: VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu zapewniająca immersję w grach z wirtualną rzeczywistością, platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI, gra VR wspierająca terapię i rehabilitację osób po udarach czy platforma sprzętowa wspierająca gry dla niewidomych i słabowidzących ze szczególnym uwzględnieniem gier wieloosobowych i integrujących - czytamy dalej w komunikacie.

Miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych powinny być województwa inne, niż mazowieckie. Nabór wniosków będzie prowadzony od 16 grudnia 2019 r. do 16 marca 2020 r.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)