NASA publikuje ekscytujące zdjęcia z kosmosu. Najpierw Londyn, teraz Amazonka

Astronautka NASA opublikowała oszałamiające zdjęcie Amazonki zrobione z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Dwa dni wcześniej, Jessica Meir podzieliła się z internautami wspaniałym widokiem Londynu z perspektywy ISS. Zobacz wyjątkowe fotografie
Amazonka widziana z ISS
Amazonka widziana z ISS (Twitter)
ycipk-os6yec

Jessica Meir, astronautka biorąca udział w 61. ekspedycji NASA opublikowała w sieci niesamowite zdjęcie Amazonki. Zapierające dech w piersiach widoki Ziemi, to z pewnością jedna z tych rzeczy, których możemy pozazdrościć ekipie znajdującej się na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Na całe szczęście istnieje internet, dzięki któremu możemy poczuć chociaż namiastkę tego, co astronauci na ISS.

- Jestem wdzięczna za wyjątkową okazję jaka nadarzyła mi się w tym roku i mogę zobaczyć naszą cenną planetę Ziemię z góry. Dziękuję wszystkim tym, którzy starają się ją chronić - napisała pod zamieszczonym na TT zdjęciem astronautka.

ycipk-os6yec

Fotografia została opublikowana w czwartek, z okazji Święta Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć, jak bawili się członkowie zespołu przebywającego na ISS w tym ważnym dla amerykanów dniu.

Czytaj także: NASA: Sonda Cassini sfotografowała niesamowite zjawisko na Saturnie [Zdjęcia]

ycipk-os6yec

Londyn nocą widziany z kosmosu

Zdjęcie najdłuższej rzeki świata to nie jedyna oszałamiająca fotografia, którą w zeszłym tygodniu opublikowała Meir. Dwa dni wcześniej astronautka podzieliła się z internautami cudownym widokiem Londynu.

- Zobaczcie jasne światła Londynu. Mam wiele czułych wspomnień z moimi krewnymi i przyjaciółmi z tego miasta - myślę o was wszystkich z niskiej orbity Ziemi - napisała Meir na TT.

ycipk-os6yec

Przy okazji wyjątkowych zdjęć udostępnionych przez astronautkę, przypominamy także kilka innych fotografii zrobionych z kosmosu na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat.

Lodowaty obszar nad rzeką Rio de la Colonia w południowym Chile, grudzień 2000 r.

ycipk-os6yec

Jezioro Powell na rzece Kolorado, wrzesień 2016 r.

Zdjęcia z kosmosu NASA

Błysk słońca odbijający się od Oceanu Spokojnego, lipiec 2018 r.

ycipk-os6yec

Zamarznięte jezioro w Himalajach, styczeń 2016 r.

Zdjęcia z kosmosu NASA

ISS porusza się z prędkością 28800 km/h. Stacja dokonuje jednego obiegu Ziemi w ciągu 90 minut, co daje prawie 16 okrążeń wokół naszej planety w ciągu doby. Orbita znajduje się na wysokości około 400 kilometrów nad powierzchnią Ziemi.

Zobacz także: NASA testuje BRUIE. Nowy łazik będzie badał wody pozaziemskie [Zobacz wideo]