Największy wulkan na świecie stracił swój tytuł w wyniku nowego odkrycia

Największy wulkan na świecie stracił swój tytuł w wyniku nowego odkrycia

Największy wulkan na świecie stracił swój tytuł w wyniku nowego odkrycia
Źródło zdjęć: © iStock.com
10.07.2019 18:21

Największy wulkan na świecie, Masyw Tamu stracił swój tytuł po tym, jak naukowcy odkryli, że nie powstał w wyniku pojedynczej erupcji, a zamiast tego - w wyniku rozprzestrzeniania się dna morskiego.

Masyw Tamu to podwodny wulkan, który znajduje się ok. 1600 km od Japonii i obejmuje ok. 310 000 km kwadratowych. Szacuje się, że powstał około 145 miliona lat temu, ale przez wiele lat nie było wiadomo, w jaki sposób.

Według badań, prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu w Houston, wulkan powstał w wyniku pojedynczej erupcji, co czyniło go największym wulkanem na Ziemi i jednym z największych w Układzie Słonecznym.

Masyw Tamu nie jest największym wulkanem na Ziemi?

Ci sami naukowcy jednak przyznali się do błędu i w obliczu nowych wyników badań, ogłosili, że Masyw Tamu powstał w wyniku wielu erupcji z różnych mniejszych wulkanów. Mimo początkowych danych, wciąż wiele pytań pozostało bez odpowiedzi, więc naukowcy prowadzili dalsze badania.