Najpopularniejsza marka aparatów na świecie? Canon

Najpopularniejsza marka aparatów na świecie? Canon

Najpopularniejsza marka aparatów na świecie? Canon
Źródło zdjęć: © chip.pl
12.01.2015 09:14, aktualizacja: 12.01.2015 11:01

Jeden z najpopularniejszych serwisów do udostępniania zdjęć - Flickr - po raz kolejny zaprezentował statystyki aparatów, jakimi były one wykonywane.

W statystykach udostępnionych przez portal zaskakujące są równocześnie dwie rzeczy – poważna zmiana w jednej z kategorii oraz... ogólny brak zmian w wielu innych. Zacznijmy od tej pierwszej pierwszego. W przypadku najbardziej popularnych marek aparatów w 2013 roku sytuacja przedstawiała się następująco:

  1. Canon (13,0%)
  2. Nikon (8,8%)
  3. Apple (7,7%)
  4. Sony (3,5%)
  5. Samsung (2,4%)

Tymczasem w 2014 roku, o ile pierwsze miejsce nadal należało do Canona, o tyle Nikon spadł na trzecią pozycję:

  1. Canon (13,4%)
  2. Apple (9,6%)
  3. Nikon (9,3%)
  4. Samsung (5,6%)
  5. Sony (4,2%)

Warto zauważyć, że zwiększa się także popularność Samsunga, choć oczywiście trzeba pamiętać o tym, że duży udział mają w tym nie tylko aparaty, ale również smartfony tej firmy.

A gdzie obyło się bez poważniejszych zmian? We właściwie wszystkich kategoriach indywidualnych, takich jak najpopularniejszy aparat świata (zarówno w zeszłym roku, jak i dwa lata temu był nim Apple iPhone 5)
, najpopularniejszy mobilny aparat świata (znów iPhone 5), najpopularniejszy bezlusterkowiec (Olympus OM-D E-M5), najpopularniejsza lustrzanka (Canon EOS 7D).

Oczywiście na dalszych pozycjach dochodziło do przetasowań, pojawiały się też nowe produkty, ale generalnie widać, że rynek fotograficzny w 2014 roku, oceniany oczywiście z perspektywy portalu Flickr, okazał się zaskakująco stabilny.

Pełne porównanie lat 2013–2014 znajdziecie na tej grafice:

Obraz
© (fot. chip.pl)

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Najpopularniejsza marka aparatów na świecie? Canon

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)