Najnowsze technologie w służbie bezpieczeństwa lotów

Najnowsze technologie w służbie bezpieczeństwa lotów

Najnowsze technologie w służbie bezpieczeństwa lotów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
13.05.2014 13:55, aktualizacja: 13.05.2014 16:21

Strach przed lataniem wydaje się niemal równie powszechny jak wiedza o tym, że samolot to obecnie najbezpieczniejszy środek transportu. Irracjonalne przekonanie o grożącym podczas każdej podróży niebezpieczeństwie bywa wyjątkowo trudne do wykorzenienia. Nic dziwnego, że linie lotnicze stają na głowach, by zapewnić nas o malejącym ryzyku wypadków. W sukurs przychodzą tu nowe technologie. Brytyjska linia lotnicza easyJet poinformowała o wprowadzeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań, zwiększającym efektywność, wydajność i bezpieczeństwo jej floty samolotów.

Strach przed lataniem wydaje się niemal równie powszechny jak wiedza o tym, że samolot to obecnie najbezpieczniejszy środek transportu. Irracjonalne przekonanie o grożącym podczas każdej podróży niebezpieczeństwie bywa wyjątkowo trudne do wykorzenienia. Nic dziwnego, że linie lotnicze robią wszystko, by zapewnić nas o malejącym ryzyku wypadków. W sukurs przychodzą tu nowe technologie. Brytyjska linia lotnicza easyJet poinformowała o wprowadzeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań, zwiększających efektywność, wydajność i bezpieczeństwo jej floty samolotów.

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań ma przy zwiększeniu niezawodności samolotów jednocześnie obniżyć koszty ich utrzymania (co z kolei, przynajmniej według obietnic, ma pozwolić na utrzymanie konkurencyjnych cen biletów). Sprowadza się to przede wszystkim do zmniejszenia udziału czynnika ludzkiego tam, gdzie nie jest on najbardziej potrzebny.

Każdy kilogram obciążenia samolotu to zwiększone zużycie paliwa i proporcjonalny wzrost kosztu lotu. Znaczący wpływ mają tu nawet papierowe dzienniki pokładowe czy mapy nawigacyjne, standardowo znajdujące się na pokładzie. Jak oszacował easyJet, zastąpienie ich tabletami pozwolić ma na zmniejszenie kosztów paliwa o około 500 tysięcy dolarów rocznie.

W związku z tym do końca obecnego miesiąca piloci wszystkich samolotów tej floty wyposażeni zostaną w tablety Panasonic, które zastąpią dotychczasowo stosowane, „analogowe”. rozwiązania. Wraz z nimi otrzymają opracowane przez Sony czytniki Digital Paper, które z kolei umożliwią na całkowite wyeliminowanie z kabin samolotów stosowanych dotychczas tradycyjnych dokumentów. Zamiast z nich korzystać pilot wypełniał będzie wszystkie formularze w formie elektronicznej, czując się przy tym, jakby wciąż pisał na papierze.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)